به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، محسن رضایی ظهر امروز در نخستین نشست فعالان قرآنی آذربایجان غربی با نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به ضرورت معنوی کردن فضای جامعه با فعالیت قرآنی اظهار کرد: ترسیم چشم انداز چند ساله و نقشه راهی برای قرآن از جمله مطالبات مؤسسات قرآنی است که تلاش می‌کنند فضای جامعه را معنوی کنند.

رضایی افزود: کارهای تخصصی قرآنی از جمله حفظ، قرائت، ترتیل و روخوانی در مؤسسات قرآنی انجام می‌پذیرد ولی با این همه تلاش نمی‌توانیم خروجی خوبی داشته باشیم و از همین رو باید مؤسسات به دنبال تربیت قاریان به صورت ویژه و در طی دوره‌های تخصصی با بار علمی بیشتر تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: هزینه‌های اجاره و دیگر امکانات رفاهی مؤسسات بسیار گزاف است و متأسفانه مساجد هم در ارائه محیط برای تشکیل جلسات قرانی با مؤسسات همکاری نمی‌کنند که تمامی این مشکلات خواستار کارشناسی عمیق است تا بتوان تمامی مشکلات را ریشه کن کرد.

مدیرکل مؤسسات اتحادیه قرآنی آذربایجان غربی گفت: برخی از مؤسسات که جلسات قرآنی خود را در مساجد تشکیل می‌دهند در ازای آن مبلغی را باید پرداخت کنند که این خواسته هیئت امنای مساجد و هزینه‌های مسجد اعم از اجاره مسجد، برق و دیگر امکانات رفاهی است.

وی تصریح کرد: طی جلساتی که تشکیل می‌شود باید تلاش کنیم تا سبک زندگی قرآنی و اسلامی را مدنظر تمامی مسئولان قرار دهیم و خانواده‌ها بیشترین سهم را در این میان دارند تا فرزندان قرآنی تربیت کنند تا فضای قرآنی و اسلامی بر جامعه حاکم شود.

وی افزود: مؤسسات و دستگاه‌ها دولتی در راستای پیشرفت قرآنی تلاش آن چنانی نکرده‌اند و از مسئولان انتظار بیشتری می‌رود که تمایلات خود را برای همکاری با مؤسسات قرآنی نشان دهند و از اساتید و کارشناسان قرآنی در موسسات استفاده کنند که این امر یکی از مهم‌ترین اهداف شعار سال‌های اخیر است 

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 615136
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.