رسول جلیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس این برنامه متوسط رشد سالانه ارزش افزوده بخش کشاورزی در سطح کشورنیز 0.8 درصد، رشد سالانه سرمایه گذاری 3.2 درصد و رشد سالانه بهره وری کل عوامل تولید 2.3 درصد در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: بر اساس آمارارزیابی شده، متوسط ارزش افزوده تولیدات بخش کشاورزی استان 25 درصد است که این رقم با توجه به اشتغال 32.8 درصدی در بخش کشاورزی استان از متوسط سهم کشوری بالاتر است.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: در این راستا برنامه ریزی لازم جهت تثبیت و ایجاد اشتغال با بکارگیری برنامه های عملیاتی جهت افزایش بهره وری و ارزش افزوده محصولات کشاورزی استان با مدیریت جهادی در دستور کار سازمان قرار دارد.
جلیلی افزود: افزایش ضریب خود اتکایی در تولید محصولات اساسی شامل گندم، جو، ذرت دانه ای، شکر، سیب زمینی، دانه های روغنی، حبوبات ،گوشت و شیر، گوشت مرغ و تخم مرغ، نهال اصلاح شده تجهیز و نوسازی اراضی و احداث شبکه های اصلی و فرعی، تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی، خود اتکایی در تامین نهاده ها، افزایش تولید در محیط گلخانه، توسعه پرورش ماهی در قفس در آب های داخلی در جهت تحقق شعار سال مورد تاکید قرار دارد.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین تامین امنیت غذایی، تولید محصولات راهبردی، افزایش فرآورده ها، کاهش ضایعات در تولید محصولات و اصلاح الگوی کشت از اهم اقدامات و فعالیتهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که باید با جدیت بیشتری برای تحقق این برنامه ها تلاش کنیم.
جلیلی اضافه کرد: در سال گذشته برنامه عملیاتی سازمان در قالب پنج هدف محوری، پنج برنامه عملیاتی شامل 27 طرح و 55 هدف کیفی، 93 هدف کمی و 155 اقدام اجرایی با اعتباری بالغ بر 25 هزار و 660 میلیارد ریال از محل اعتبارات بودجه عمومی، تسهیلات بانکی، صندوق توسعه ملی، منابع بخش خصوصی و منابع بخش تعاونی تدوین شده بود که اجرای این برنامه در سال جاری نیز با تغییرات عمده در حوزه تولید و اشتغال با جدیت دنبال می شود.
به گزارش ایرنا از 124ماده مصوب برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور توسط مجلس شورای اسلامی در حدود پنج ماده آن مرتبط با بخش کشاورزی است که در این زمینه شاخص های مدنظر در این برنامه ها باید بر اساس اهداف و سیاست های اقتصاد مقاومتی در رابطه با تولید و اشتغال اجرایی شود.
8135/ 3072 خبرنگار: شهین بیدادرس انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.