به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی و به نقل از روابط عمومی ستاد احیای دریاچه ارومیه، روز دوشنبه ۲۱ فروردین ماه نشستی علمی با حضور مدیر دفتر برنامه ریزی و تلفیق ستاد احیا و مدیر امور بین الملل این ستاد با تیمی ۲۵ نفره از مؤسسه امور بین الملل استرالیا در دفتر برنامه ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه برگزار شد.
گفتنی است در فرودین ماه سال جاری تیمی ۲۵ نفره از مؤسسه امور بین الملل استرالیا در قالب تور مطالعاتی به همراه مدیر این مؤسسه پاتریک مور " D. Patrick Moore " و سه نفر از متخصصین هیدرولوژی به ایران سفر کردند.
این سفر به دنبال امضاء تفاهمنامه فی ما بین ایران و استرالیا برای همکاری در امور آب با محوریت دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه ملبورن استرالیا انجام شده است .
در این جلسه ابتدا فیلمی ۶ دقیقه ای که به معرفی شرایط ایجاد شده در حوضه دریاچه ارومیه ناشی از خشک شدن آن و تشکیل کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه پرداخته شد. پس از آن حسین شاهباز ، مدیر بخش بین الملل ستاد احیای دریاچه ارومیه، طی ارائه ای وضعیت دریاچه و حوضه آبریز آن، عوامل موثر بر خشک شدن دریاچه و اثر آن بر اکوسیستم منطقه را تشریح کرد.
وی سپس به تشکیل کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: رییس جمهوری ایران پیش از روی کار آمدن قول احیای دریاچه را به مردم منطقه داده بودند.
این مقام مسوول در ادامه از اقدامات صورت گرفته توسط ستاد احیاء و اثرات آن سخن گفت. در ادامه جلسه مدیر دفتر برنامه ریزی و تلفیق ستاد احیا، به سوالات حاضرین که بیشتر در خصوص مسائل اجتماعی و نقش دانشگاه‌ها در احیای دریاچه و همچنین چگونگی همکاری بین المللی در احیای دریاچه پاسخ داد.

همچنین تجریشی به انتقال تجارب موفق مدیریت حوضه ماری دارلینگ استرالیا و بسترهای ایجاد شده برای همکاری ستاد احیاء با دانشگاه ملبورن استرالیا و سفر تیم فنی این دانشگاه به ایران در هفته آینده اشاره کرد.

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 613996
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.