فرماندار ارومیه اعلام کرد: ضرورت صلح آمیز بودن فناوری هسته ای مورد تاکید رهبری و مسئولان نظام است. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان غربی عباس حسن خانی در آیین گرامیداشت سال روز فناوری هسته ای که امروز در دبیرستان شهیدمعنوی ارومیه برگزار شد بابیان اینکه روز فناوری هسته‌ای، روز علم و خودباوری است اظهار کرد: با وجود انحصارطلبی دشمنان جمهوری اسلامی توانستیم با تکیه بر توان دانشمندان و دستگاه فعال دیپلماسی کشورمان از حقوق خود در زمینه بهرمندی از فناوری هسته ای دفاع کنیم.
حسن خانی از دانش آموزان خواست تا در کنار توجه به علوم فنی و مهندسی از علوم انسانی نیز غفلت نکنند، چرا که نباید از نقش تکمیلی علوم انسانی برای احقاق حقوق ملی صرف نظر شود. 
وی تنوع قومیتی کشورمان را یک ظرفیت بزرگ فرهنگی عنوان کرده و افزود: هرگونه اختلاف نظر داخلی باید با تدبیر و بردباری حل شود.
وی در پایان سخنان خود به وضعیت نامناسب دریاچه ارومیه اشاره کرده و گفت: دانش آموزان استان نیز باید به سهم خود در زمینه مصرف بهینه منابع طبیعی از جمله آب تبلیغ کنند.
در ادامه محمد مجرد، مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هسته ای اظهار کرد: دستاوردهای هسته‌ای را مدیون خون شهدا هستیم و دانش آموزان باید با جهاد عملی مسیر شهدای هسته ای را ادامه دهند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.