مسعود حاجی علیلو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این واحد تولیدی با اعطای تسهیلات کارآفرینی از 2 سال پیش راه اندازی شده و با خشک کردن میوه های تولید شده در باغات استان، گام مهمی در مسیر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال پایدار برداشته است.
وی با اشاره به اینکه چیپس های تولیدی این واحد به طور کامل طبیعی است، اضافه کرد: پیش از خروج این محصول و عرضه آن به بازار، آزمایش های میکروبی و شیمیایی مورد نیاز در این واحد تولیدی با حساسیت بسیار زیاد انجام می شود.
وی اظهار کرد: دستگاه های این واحد تولیدی تمام اتوماتیک و 100 درصد ایرانی است که با حداقل قیمت و حداکثر کیفیت و عملکرد مطلوب نسبت به نمونه های مشابه خارجی در این واحد به کارگیری کرده ایم.
وی ادامه داد: کارخانه تولید میوه خشک و چیپس میوه سلماس یکی از برگزیده های همایش ملی طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سال گذشته است که با خلاقیت و ابتکار در تولید انواع میوه خشک و چیپس میوه، موفقیت های زیادی کسب کرده و توانسته برای محصول درجه یک و طبیعی خود مشتری های زیاد برون مرزی پیدا کند.
فرماندار سلماس گفت: این واحد تولیدی سالانه با تولید 50 تن محصول، ضمن برطرف کردن نیاز بازار داخلی، بیش از 600 هزار دلار کالا به کشورهای همسایه، آسیای مرکزی و حاشیه خلیج فارس صادر و 50 خانوار از مزایای اشتغال در این واحد بهره مند است.
به گزارش ایرنا، در سال گذشته 40 طرح اقتصاد مقاومتی با 10 میلیارد ریال اعتبار در شهرستان سلماس اجرا شد که این میزان اعتبار در قالب تسهیلات 200 تا 500 میلیون ریالی در اختیار 40 نفر متقاضی قرار گرفته و با بهره برداری از این طرح ها برای 150 نفر به صورت مستقیم و 300 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد شد.
شهرستان سلماس با 200 هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی واقع شده است.
7156/ 2093 ** خبرنگار: جمال فرخیان ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.