به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوکان، مجید محب‌علی عصر امروز در نشست خبری که در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی این شهرستان برگزار شد با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی در تعطیلات نوروز 96 اظهار کرد: اقدامات پیشگیرانه، فرهنگی، آموزشی و اجتماعی نیروی انتظامی از 26 اسفند 95 آغاز شده است و تا 14 فروردین 96 ادامه داشت و اقدامات مناسبی در زمینه پیشگیری و فرهنگی در بین قشر آسیب‌پذیر صورت گرفت.

محب‌علی با بیان این‌که رسانه زبان گویای مجموعه انتظامی و بیان کننده مطالبات مردم است گفت: اطلاع رسانی و بیان مطالبات سبب می‌شود تا بر اساس آنها برنامه‌ریزی شود و مردم هم نسبت به وظایف نیروی انتظامی آگاه باشند و در راستای آگاهی مردم و جلوگیری از خطرات بسته‌های آموزشی در بین 18 هزار دانش‌آموز توزیع شد و این امر سبب کاهش 50 درصدی آسیب و حوادث چهارشنبه سوری شد.

وی افزود: در طول تعطیلات 297 نفر معتاد در سطح شهرستان بوکان شناسایی، بازداشتو به مراجع قضایی تحویل داده شد تا هم از وقوع جرائم توسط آنان جلوگیری شود و هم زیبایی سیمای شهرستان در ایام تعطیلات در نظر گردشگران و مسافران حفظ شود.

فرمانده ‌انتظامی بوکان تصریح کرد: در راستای فعالیت‌های نوروزی 201 دستگاه موتور سیکلت که آسیب‌زا بودند جمع‌آوری و متوقف شدند و در همین راستا 51 دستگاه خودرو که به عناوین مختلف همانند دودی کردن غیر مجاز شیشه‌ها فقدان پلاک به پارکینگ منتقل شدند.

محب علی اظهار کرد: 29 نفر سارق که 12 نفر آنها هنگام سرقت و 17 نفر هم که به جهت ارتکاب جرائم تحت تعقیب بودند دستگیر و روانه زندان شدند و باند سارقین سیم کابل‌های مخابرات و برق که به ترتیب 5 و 3 بودند و در بسیاری از نقاط سبب تخریب سیستم مخابراتی و برقی شده بودند بازداشت و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

وی در رابطه با جرائم هفت‌گانه در 18 روز از تعطیلات نوروزی گفت: نزاع و درگیری 40 درصد از جرائم را به خود اختصاص دادند اما نسبت به سال گذشته 14 درصد کاهش داشته است و میزان تصادفات نسبت به سال 95 با کاهش 45 درصدی مواجه بوده است.

فرمانده انتظامی بوکان گفت: تصادفات فوتی در این شهرستان تنها یک فقره بوده و در تصادفات جرحی کاهش 43 درصدی داشته‌ایم و سرقت‌های خشن نیز منفی بوده است.

محب‌علی با اشاره به یکی از مشکلات شهر بوکان که بحث انضباط ترافیکی است افزود: این شهرستان نسبت به شهرهای دیگر در سطح استان وضعیت مطلوبی دارد اما لازم است توجه بیشتری در این زمینه صورت بگیرد و مردم هم به جای استفاده از خودرو شخصی در موارد غیر ضروری از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

وی بیان کرد: قانون‌مداری شهروندان و هم‌سویی اصحاب رسانه و تلاش مجموعه انتظامی در شهرستان سبب ایجاد امنیت و کاهش جرائم می‌شود و این که مردم یکی از پایه‌های اصلی امنیت هستند و هر چقدر افراد قانونمندتر و مسئولیت‌پذیرتر باشند امنیت و آرامش بیشتر می‌شود و امید می‌رود این همراهی مردم شهرستان با مجموعه انتظامی همچنان ادامه داشته باشد.

محب‌علی اظهار کرد: با توجه به نام گذاری سال 96 از طرف مقام معظم رهبری به نام سال  اقتصاد مقاومتی،  تولید و اشتغال وظیفه نیروی انتظامی سنگین‌تر شده است چون باید بیش از پیش برای از بین بردن و ریشه‌کن کردن جرائم تلاش شود و زمینه اشتغال با همکاری دیگر نهادها فراهم تر شود تا مانند همیشه لبخند رضایت را که بزرگ‌ترین افتخار نیروی انتظامی است بر لبان مردم بنشیند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605904
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.