نادر قاضی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به نتایج اقتصادی فرهنگ شوم خرید کالای خارجی پرداخت و افزود: خرید کالای خارجی موجب متضرر شدن کشور، بیکاری چند میلیون جوان، پایین آمدن ضریب امنیت اقتصادی، بروز ناهنجاری‌های اخلاقی، نارضایتی کارگران از حقوق و مزایا و رکود اقتصادی می شود.
وی با بیان اینکه خرید و مصرف کالای خارجی به معنی ایجاد اشتغال برای جوانان خارجی است، گفت: خرید و مصرف کالای ایرانی چرخ واحدهای تولیدی داخلی را به حرکت در می آورد و به تولید ثروت و به افزایش سرانه یعنی رفاه بیشتر هر ایرانی منجر می شود.
وی لزوم مقابله با واردات غیرضروری به کشور را یادآور شد و افزود: فرهنگ خرید کالای ایرانی نیز باید به شکل های مختلف از سوی رسانه های ارتباط جمعی، نهادهای فرهنگی و اقشار مختلف جامعه فرهنگ سازی شود.
نماینده مردم ارومیه با ذکر یک مثال در مورد واردات غیرضروری کشور، ادامه داد: در زمینه‌ی لوازم التحریر، گران بودن هزینه‌های تولید نوشت افزار و کاهش شدید تعرفه‌ی واردات این کالاها، بازار لوازم التحریر داخلی را با رکود رو به رو کرده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به فرمایشات رهبری در خصوص مبارزه با قاچاق نیز افزود: قاچاق ضربه مهلکی بر چارچوب اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه وارد می کند و پیامدهای شومی دارد.
نادر قاضی پور در تبیین آثار منفی قاچاق کالا، افزود: ایجاد اشتغال کاذب، ضعیف شدن انباشت کالا، ورشکستگی صنایع داخلی، گریز سرمایه‌های قابل بازده، از بین رفتن فرصت های شغلی به جهت غیرمولد بودن قاچاق و کاهش درآمد دولت به جهت نپرداختن حقوق و عوارض از جمله پیامدهای پدیده شوم قاچاق است.
به گزارش ایرنا با وجود تکاپوی مسئولان برای نهادینه کردن فرهنگ استفاده از کالای ایرانی، همچنان برخی از خانواده ها بسیاری از کالاهای مورد نیاز خود را از میان کالاهای خارجی گزینش می کنند و به نظر می رسد فرهنگ استفاده از کالای خارجی در افکار عمومی هنوز مورد قضاوت قرار نگرفته است.
چندی پیش یکی دیگر از نمایندگان آذربایجان غربی و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه مرغوب دانستن کالای خارجی از سوی برخی از هموطنان، میراث شوم پهلوی بوده است، گفت: این فرهنگ غلط زائیده سیاست های نادرست سران رژیم طاغوت و اربابانشان است.
8135/3072 ** خبرنگار: شهین غریب بیدادرس ** انتشار دهنده : علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.