به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی روز یکشنبه پس از بازگشت از بازدید منطقه تاریخی «حوض دار» سیستان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای توسعه بخش صنعت گردشگری استان سیستان و بلوچستان در سال 96 مقصد ناشناخته گردشگری ایرانیان مشخص شده است تا با خودباوری و احیا ظرفیت ها توجه عمیق جامعه ایرانی و جهانی به سرمایه های ارزشمند سیستان و بلوچستان معطوف شود.
وی اظهارداشت: ثبت جهانی شهرسوخته در واقع به معنای هویت، نشانی و اعتبار جهانی داشته ها و سرمایه هایی که به دست آورده ایم بشمار می آید.
استاندار سیستان وبلوچستان گفت: قلعه های تاریخی منطقه بهترین اقامتگاه این زمان هستند چرا که ما به هتل های پنج و 7 ستاره فکر نمی کنیم ولی به احیا این قلعه ها که در آن روح و روان انسانی حاکم است و به گذشته و آینده معماری و هنر گره خورده است، توجه خاص داریم.
وی ادامه داد: با وجود سرمایه های نهفته نباید نگران آینده و خشکسالی باشیم چرا که ظرفیت های خدادادی موجود در منطقه با استفاده از دانش و فناوری روز باعث چرخش زندگی می شود.
هاشمی گفت: اقدامات خوبی در توسعه گردشگری استان سیستان وبلوچستان از جمله توسعه فرودگاههای زاهدان و چابهار، توسعه راهها، ایجاد خط دریایی و توسعه مجتمع های بین راهی انجام شده است.
وی با اشاره به نامگذاری سال 96 از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید- اشتغال تاکید کرد: توسعه صنعت گردشگری در استان سیستان وبلوچستان زمینه را برای اشتغال در سطح استان فراهم می کند.
استاندار سیستان وبلوچستان افزود: برای تولید و اشتغال گام های خوبی در سطح استان با همت و اراده مردم، دستگاههای اجرایی و بهره مندی از حمایت گروه های مرجع برداشته شده است.
استاندار سیستان و بلوچستان روز شنبه به همراه جمعی از مدیران کل استان سیستان وبلوچستان، مدیران منطقه سیستان و معتمدان شهرستان هامون از منطقه تاریخی حوض دار شامل آسبادها، قلعه مچی، قلعه رستم و سایت باستانی کوه خواجه دیدن کرد.
در این بازدید شماری از معتمدان و ریش سفیدان به نمایندگی از معتمدان منطقه سیستان دستار سرداری(لُنگُته) و لباس محلی را به استاندار سیستان و بلوچستان اهدا کردند.
سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز در شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده و به سبب داشتن آثار باستانی، تاریخی و فرهنگی به عنوان بهشت باستانشناسان مشهور است.
7317 **6081 خبرنگار: حامد غلامی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.