به گزارش ایرنا از روابط عمومی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان، حسین امامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، اجرای برنامه نوروزگاه را یکی از برنامه های متفاوت و موفق ستاد اجرایی خدمات سفر های نوروزی سال 96 استان عنوان کرد و افزود: یکی از اقدامات شاخص نوروز 96 که توانست تاثیر خوبی در اذهان شهروندان و گردشگران بگذارد و موجب افزایش تجربه و شناخت عمومی آنان شود، اجرای برنامه های متنوع آئینی و سنتی برگرفته از فرهنگ و تاریخ دیرینه مردم این استان در قالب برنامه نوروزگاه بود.
وی افزود: این برنامه در هشت نقطه استان و از 29 اسفند 95 تا 10 فروردین 96 و در جوار آثار و جاذبه های تاریخی شهرهای مختلف برگزار و به رضایتمندی مخاطبان منجر شد.
امامی در مورد محتوای برنامه های نوروزگاه گفت: اجرای موسیقی های بومی، مراسم آئینی، بازی های بومی و محلی، شعر خوانی و آواز خوانی، تئاتر، آئین تکم گردانی و کوسه به داس، مسابقه استان شناسی و نمایشگاه عکس جاذبه های گردشگری و تاریخی از جمله موارد مربوط به این مراسم بود.
وی با اشاره به استقبال خوب گردشگران از این برنامه ها گفت: چنین رویدادهایی تحرک جدیدی در رابطه با توسعه و رونق گردشگری داخلی و جذب گردشگران خارجی و حرکت گردشگری به سمت موازنه مثبت و موثر خواهد بود.
به گزارش ایرنا، در نوروز 96 بناهای تاریخی از جمله تخت سلیمان تکاب ، قره کلیسا، سه گنبد ارومیه ، مسجد جامع ، خانه انصاری، باغچه جوق ماکو، مدرسه تاریخی 22 بهمن ارومیه وهمچنین ورودی شهرهای استان و محوطه بیشتراماکن تاریخی شاهد جشن نوروزگاه و برنامه های متنوع شدند.
8135/ 3072 ** خبرنگار: شهین غریب بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.