جلیل جباری روز چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان غربی ضمن تشریح برنامه های ویژه نوروزی، افزود: محوری ترین برنامه این اداره کل در ایام نوروز، برپایی نوروزگاه هاست.
وی با بیان اینکه نوروز از جایگاه ویژه ای در بین مردم ایران برخوردار است، گفت: هدف از برپایی نوروزگاه ها، آشنا کردن مردم و به ویژه جوانان با آداب و رسوم کهن نوروزی است.
به گفته وی جشن نوروز در محوطه مدرسه تاریخی 22 بهمن ارومیه همراه با برنامه های متنوعی چون تئاتر و نمایش های آئینی از سوم تا 13 فروردین سال 96 برگزار می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان ادامه داد: نمایشنامه های آئینی، تکم گردانی، موسیقی عاشیقی و پهن کردن سفره هفت سین از ویژه برنامه های نوروزگاه های استان است.
جباری همچنین از چاپ تمبر نوروز 96 خبر داد و گفت: این تمبر با نام آذربایجان غربی و با شعار ' نوروزی متفاوت' به چاپ رسیده و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان برای بازآفرینی نوروزی به یادماندنی برای گردشگران در تلاش است.
وی آمادگی موزه ها جهت پذیرش میهمانان نوروزی از ساعت هشت تا 12 و 14تا 19 اشاره کرد و افزود: محوطه موزه ها در راستای استقبال از میهمانان، پاکسازی و تمهیدات لازم اتخاذ شده است.
جباری با بیان اینکه برای استقبال شایسته از میهمانان نوروزی راهنمایان گردشگری در استان و ورودی شهرها مستقر می شوند، در خصوص قیمت هتل ها نیز گفت: قیمت هتل ها و سایر مراکز اقامتی افزایش نمی یابد.
وی افزود: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، سامانه 09629 را جهت معرفی جاذبه های گردشگری به میهمانان نوروزی و دریافت شکایت های آنان راه اندازی کرده است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی سرزمین رنگین اقوام و ادیان با ظرفیت های بی بدیل گردشگری است و از جمله مراکز دیدنی این استان می توان به تخت سلیمان تکاب، قره کلیسا، مسجد جامع و بازار ارومیه، کاخ موزه باغچه جوق، کلیسای ننه مریم، تپه حسنلو و موزه های متعدد این استان اشاره کرد.
8135 / 3072 ** خبرنگار: شهین غریب بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.