استاندار آذربایجان غربی گفت: باید میثاقی بسته شود تا با همکاری خیرین مدرسه ساز، مدارس کانکسی برچیده شده و تبدیل به مدارس ایمن شود.  
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان غربی قربانعلی سعادت در نشست صمیمانه با خیرین مدرسه ساز با اشاره به اینکه ۳۱۳ مدرسه کانکسی در سطح استان وجود دارد گفت: باید میان ما و خیرین میثاقی بسته شود تا تمامی مدارس کانکسی برچیده شده و به مدارس ایمن تبدیل شود. 
وی با بیان اینکه ما آمادگی اعطای وام را به خیرین در راستای احداث پروژه های مدارس استان داریم ادامه داد: ما حاضریم مدارس نیمه تمام را نیز با اعطای وام به منظور به اتمام رساندن پروژه ها به خیرین واگذار کنیم. 
سعادت گفت: همچنین از مدیریت به شیوه ی هیئت امنایی نیز با آغوش باز استقبال خواهیم کرد.
سید مصطفوی، رئیس اداره کل آموزش و پرورش استان نیز با تاکید بر اینکه خیرین تنها نهاد مردمی موفق در کشور هستند گفت: در حال حاضر به تعداد ۵ هزار کلاس درسطح استان نیاز داریم همچنین، ۳۱۳ کلاس کانکسی و ۱۱۴ کلاس خشت و گلی در سطح استان وجود دارد که با بیان این مشکلات و همچنین مشکلات خیرین مدرسه ساز در جلسات اخیر با استاندار ، وی دستورعملیاتی شدن بخشی از پروژه های نیمه تمام را صادر کرد.
رحمانی، مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان نیز در این جلسه با بیان اینکه ساخت فضای مطلوب آموزشی به خصوص در مناطق ویژه از اولویت های مهم این سازمان است تصریح کرد: سرانه متوسط فضای آموزشی برای هر دانش آموز در سطح کشور ۵/۵ دهم متر مربع بوده در حالی که در استان آذربایجان غربی این رقم به ۳/۳دهم متر مربع می رسد و با کمک خیرین مدرسه ساز در تلاشیم این رقم را به سرانه کشوری برسانیم. 
رحمانی ضمن بیان اینکه حدود ۳۰ درصد مدارس استان تخریبی بوده است اظهار کرد: طرح تخریب و بازسازی مدارس در سطح کشور از سال ۸۵ در کشور شروع شده و تا این لحظه ۲ هزار کلاس در سطح استان بازسازی شده است.
در ادامه جلسه خیرین به بیان مشکلات و پیشنهاداتی از قبیل مساعدت جهت ورود تجهیزات میز و صندلی مدارس تاسیس شده، تشکیل کمیته خیریاب برای جذب خیرین و اعطای وام به خیرین علاقمند به ساخت مدرسه پرداختند. 
استاندار آذربایجان غربی در پاسخ به مشکلات و پیشنهادات خیرین اظهار کرد: برای جذب خیرین مدرسه ساز در استان کمیته ای تشکیل و در شورای آموزش وپرورش طرح شود همچنین، در سال اقتصاد مقاومتی باید از تولید داخل حمایت کرده و با بهترین مصالح و طراحی ها میز و تجهیزات مدارس را در همین استان تولید کنیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.