حسین امامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پنج هزار نسخه بروشور اطلاعات مورد نظر گردشگری استان نیز در کنار نقشه های راهنمای گردشگری در اختیار مسافران نوروزی قرار می گیرد.
وی با اشاره به حضور 30 راهنمای گردشگری در مکان های تاریخی استان در نوروز امسال اضافه کرد: مسجد جامع ارومیه، بنای سه گنبد، بازار تاریخی ارومیه، خانه انصاری و مدرسه هدایت، کلیسای ننه مریم ارومیه و روستای بند، موزه مردم شناسی ارومیه از جمله مکان های آماده بازدید در نوروز 96 توسط اتوبوس های گردشگری است.
وی بیان کرد: در نوروز 96 تورهای گردشگری یک روزه در شهر ارومیه به شکل رایگان با استفاده از 2 دستگاه اتوبوس از ساعت 10 صبح تا یک بعداز ظهر و از 16 تا 19 عصر به مسافران نوروزی خدمات ارائه می کند.
وی ادامه داد: علاوه بر ارومیه، اتوبوس گردشگری رایگان در شهرهای مهاباد و خوی نیز برای آشنایی بیشتر گردشگران نوروزی با جاذبه های توریستی شهرستان ها راه اندازی شده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با بیان اینکه در نوروز سال گذشته استقبال بسیار خوبی از تورهای ارومیه گردی شده بود، افزود: پیش بینی می شود امسال نیز با ارائه خدمات متنوع نوروزی همچون سالهای قبل از این تورهای یک روزه گردشگری استقبال شود.
وی با تاکید بر لزوم همراهی همه دستگاه های دولتی و سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی برای توسعه و رونق گردشگری در استان اظهار کرد: این استان جاذبه های طبیعی بسیاری دارد ولی به علل مختلف به ویژه نبود سرمایه گذاری در حوزه خدمات گردشگری، کمتر از برخی استان ها شاهد حضور گردشگر هستیم که این نقصان باید رفع شود.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی استانی با بیش از 1500 اثر، بنا و محوطه تاریخی ثبت شده در ردیف آثار ملی است.
افزون بر 2 میلیون نفر در ایام نوروز 95 برای گردشگری وارد استان آذربایجان غربی شدند.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.