به گزارش ایرنا، رسول خضری روز جمعه در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان سردشت، با اشاره به طرح 2 فوریتی ساماندهی معیشت مرزنشینان اظهار کرد: این طرح در 6 محور با امضای 153 نماینده و دعوت از 15 وزارتخانه برای تهیه طرح جامع در مرکز پژوهش ها تحویل مجلس شده است.
وی ادامه داد: مردم شهرستان در طول هشت سال دفاع مقدس با ایستادگی و ماندن در برابر متجاوزان بعثی و تقدیم بیش از 8 هزار مصدوم شیمیایی و صدها شهید، ولایتمداری خود را ثابت کردند.
وی دومین مورد از محورهای طرح ساماندهی وضع معیشتی مرزنشینان را اعطای مجوز مناطق آزاد تجاری صنعتی برای شهرستان های سردشت و پیرانشهر به عنوان نزدیک ترین و دارای بیشترین مرز استان با کشور عراق عنوان کرد و گفت: دلیل ایجاد این مناطق ارز آوری با توجه به صادرات محور بودن مرزهای کیله سردشت و تمرچین پیرانشهر و همچنین جذب سرمایه گذار خارجی است.
خضری بیمه کوله بران را از دیگر محورهای این طرح 2 فوریتی معرفی کرد و افزود: بیمه تامین اجتماعی، مستمری، از کارافتادگی، دیه و درمان کوله بران در اواخر نیمه دوم سال گذشته با حضور وزیر تعاون بررسی شد.

**سفر وزیر تعاون به سردشت و پیرانشهر**
وی از حضور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در فروردین امسال در حوزه انتخابیه سردشت و پیرانشهر خبر داد و گفت: وزیر در طول فروردین به منظور رونمایی از آئین اعطای دفترچه بیمه کولبران به شهرستان های سردشت و پیرانشهر سفر خواهد کرد.
وی همچنین در خصوص مغفول ماندن ظرفیت های گردشگری در سردشت اظهار کرد: شهرستانی که بهشت گمشده ایران از آن نام برده می شود و دارای بیشترین جاذبه های گردشگری، میراث معنوی و طبیعی و همچنین با فاصله 35 کیلومتر نزدیک ترین مرز به اقلیم کردستان عراق در استان است، متاسفانه از وجود زیرساخت هایی همچون راه های دسترسی مناسب بی بهره است.
خضری افزود: سردشت با ظرفیت هایی که دارد توسعه نیافته و نیاز به بودجه های جهشی، کارهای عملیاتی و استفاده از ظرفیت های جذب سرمایه گذار در آن شده است.

**ساخت جاده سردشت بوکان پی گیری می شود**
رسول خضری همچنین از پی گیری ساخت جاده سردشت بوکان در سال 96 خبر داد و گفت: به رغم اخذ مجوز از کمیسیون 215 و قول وزیر راه اما هنوز ساخت آن ابلاغ نشده است که امسال به جد پی گیر آن خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه ساخت جاده سردشت ربط به بوکان بیش از 97 کیلومتر از مسیر را کاهش می دهد، افزود: این جاده یکی مسیرهایی است که می تواند تحولات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی برای منطقه ایجاد کرده و به عنوان یک طرح اقتصاد مقاومتی از آن نام برد.
وی با دعوت مردم به حضور گسترده در انتخابات پیش رو اظهار کرد: مردم با مشارکت معنادار خود در طول 38 سال از عمر پربرکت انقلاب دلبستگیشان را به نظام و انقلاب نشان داده اند و مجلس، قوه مجریه، و ناظران انتخابات همواره از این آرا صیانت و همچنین بی طرفی خود را حفظ کرده اند.
به گفته نماینده مردم سردشت پیرانشهر در مجلس، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا کمتر از ریاست جمهوری نبوده و در واقع خشت های دموکراسی و مردم سالاری دینی است که از روستاها و بخش ها آغاز شده و همچون ید واحده در سطح کلان کشوری تسری پیدا می کند.
**مدیران ادارات با پیشنهادهای عملیاتی مبتنی بر خلاقیت، پویا و به روز شوند**
فرماندار سردشت نیز در این جلسه با تبریک سال جدید و 12 فروردین روز جمهوری اسلامی اظهار کرد: امید است زیربنای دولت به خصوص در انتظام بخشی به اجرای قانون و مقررات در حوزه های مختلف منشا تحولات اثرگذاری در موضوع توسعه شهرستان باشد.
نژاد جهانی با بیان اینکه رویه موجود در ادارات سردشت قابل پذیرش نیست، اظهار کرد: هرچند مدیران ادارات همکاری و هماهنگی هایی با یکدیگر دارند اما بایستی در سایر زمینه ها با پیشنهادهای عملیاتی مبتنی بر خلاقیت، پویا و به روز باشند.
به گفته وی شرایط شهرستان در بدنه کارشناسی و پرسنلی از لحاظ کیفیت و کمیت تخصص های مورد نیاز در فرمانداری و سایر ادارات شهرستان کافی نیست و وضع پیش آمده محصول مجموع شرایط جغرافیایی، نگاه کلان استان و در نهایت عملکرد ادارات شهرستان به عنوان بخشی از آن است.

**سردشت طرح جامع و تفصیلی شهری ندارد**
جهانی با اشاره به اینکه هنوز طرح جامع شهری سردشت تهیه نشده است، پی گیری آن را از نماینده مردم در مجلس و از وزارات راه و شهرسازی درخواست کرد و افزود: شهرستان سردشت به واسطه پراکندگی جمعیت ویژگی های یک استان کوچک را دارد و نگاه به آن باید آمایش سرزمینی باشد تا در کنار آن طرح تفصیلی هم دیده شود چون اثرات تقابل مراکز جمعیتی را برهمدیگر داریم.
وی در خصوص بازنگری بر تقسیمات کشوری به عنوان ضرورت و نیاز شهرستان گفت: شهر ربط در بخش مرکزی به عنوان شهر پرجمعیت و قابل توسعه از وجود هرگونه نهاد حاکمیت سیاسی همچون بخشداری و سایر سازمان های دیگر محروم است و بخش زیادی از جمعیت روستاهای آن با مشکلات جدی در مراجعاتشان مواجه هستند.
نژاد جهانی اظهار کرد: اگر بخواهیم گردشگری را به عنوان جایگزین بخشی از اقتصاد مرزی قلمداد کنیم باید نگاه ها واقع بینانه و از روی برنامه ریزی باشد و مبادی رسمی تقویت شود.
وی مواردی همچون دقت در جمع آوری متکدیان خیابانی، بالا بردن اقامت گردشگران با زیرساخت های اساسی، اقدام ادارات برای دولت الکترونیک، تامین امکانات غواصان آبشار شلماش، رفع مشکلات حمل و نقل، جمع آوری سگ های ولگرد، تعامل ادارات با نهادهای مردمی و صنفی و قشری و شورا، آمادگی برای برخورد با آنفلوانزا، اقدام برای جذب منابع مالی طرح های عمرانی، اقدام بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات مصوب، توزیع نفت به روستاها، آمادگی مسئولین ادارات در زمان خدمت و جذب منابع متمرکز مالیات را به عنوان فعالیت های آینده در سال 96 بیان کرد.
شهرستان سردشت با 120 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرس irna_newsmahabad@ دریافت کنید.
7562/ 3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.