جمال خسروی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: از مجموع افراد شرکت کننده در انتخابات شوراهای شهر و روستا شهرستان بوکان 225 نفر در شهر بوکان و سیمینه بوده و بقیه نیز مربوط به روستاهای بخش مرکزی و سیمینه هستند.
وی با بیان اینکه 785 نفر از افراد شرکت کننده در روستاها نام نویسی کرده اند ادامه داد: از این تعداد 489 نفر در بخش مرکزی و 296 نفر در بخش سیمینه نام نویسی کرده اند که از این تعداد 2 نفر زن هستند.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان بوکان گفت: 210نفر از افراد ثبت نام کرده برای شهر بوکان و 15نفر برای شهر سیمینه نام نویسی کرده اند که 20نفر این افراد بانوان هستند.
خسروی اظهار کرد: افرادی که در انتخابات پنجمین دوره شورای شهر و روستای بوکان ثبت نام کردند 321نفر سابقه عضویت در دوره های قبلی شورا ها را داشتند.
وی افزود: در دوره گذشته انتخابات شوراهای اسلامی بخش مرکزی این شهرستان تعداد 87 روستا واجد شرایط برگزاری انتخابات بودند که این رقم امسال به 90 روستا افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه در بخش مرکزی 2 روستای کهریزه محمود آباد و ینگیجه پنج نفر و بقیه هرکدام سه نفر شورا خواهند داشت، اظهار کرد: در بخش مرکزی امسال 274 شورا در انتخابات پنجمین دوره شوراهای روستا توسط آرای مردم انتخاب می شوند.
فرماندار بوکان در خصوص روستاهای بخش سیمینه افزود: در روستاهای این بخش 170 نفر اعضای شوراهای روستایی در 54 روستای این بخش وارد عرصه شوراهای روستا خواهند شد.
خسروی در خصوص میزان سواد افراد شرکت کننده انتخابات شوراهای شهر و ورستا اضافه کرد: افراد ثبت نام کرده این دوره 630 نفر دارای سواد خواندن و نوشتن، 190نفر دارای مدرک کارشناسی، 18نفر فوق دیپلم، 81 نفر فوق لیسانس، 90نفر دیپلم و یک نفر دارای سواد حوزه ای می باشد.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان بوکان گفت: در انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تعداد اعضای شوراها در شهر بوکان از 11 نفر به هفت نفر کاهش یافته است.
به گزارش ایرنا، شهرستان بوکان با 251هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد که از این تعداد 56هزارو 557نفر در روستاها و 194هزارو 846نفر در شهر ساکن هستند.
مهمترین اخبارایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان رابه صورت لحظه به لحظه ازکانال خبری تلگرام این رسانه به آدرس irna_newsmahabad@ دریافت کنید.
7510/3093** خبرنگار: محمد ادیب **انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.