ناصر امیری روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: از این تعداد 131 نفر از شهر میاندوآب، 12 نفر از شهر باروق و 16 نفر از شهر چهاربرج و در مجموع 159 نفر از حوزه شهری میاندوآب و شهرهای تابعه ثبت نام کردند.
وی بیان کرد: 591 نفر از بخش مرکزی، تعداد 105 نفر از بخش مرحمت آباد و 231 نفر از بخش باروق و در مجموع 927 نفر برای انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی از روستاها داوطلب شدند.
امیری گفت: تعداد 31 نفر زن داوطلب عضویت در شوراها هستند که 15 نفر آنها از روستاها و 16 نفر از شهر میاندوآب ثبت نام کرده اند.
وی افزود: همچنین چهار نفر روحانی برای عضویت در شورای شهر داوطلب شده اند.
وی ترکیب سنی داوطلبان شهری را 30 تا 40 سال اعلام کرد و اظهار کرد: 96 نفر با مدرک کارشناسی و البته تعداد بیشتری از نصف آن دانشجوی کارشناسی ارشد هستند، سه نفر دکتری، 40 نفر با مدرک کارشناسی ارشد، چهار نفر با مدرک حوزوی، پنج نفر کاردانی و 11 دیپلم هستند که افراد دارای مدارک دیپلم و کاردانی عضو شورای اسلامی در ادوار مختلف بوده اند.
فرماندار میاندوآب گفت: از مجموع ثبت نام کنندگان در حوزه شهری، تعداد 35 نفر سابقه عضویت شورای شهر در ادوار گذشته را داشتند.
وی افزود: انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، در بخش مرکزی در 90 روستا برگزار خواهد شد، در حالی که دوره چهارم در 56 روستا برگزار شد و در بخش باروق از 29 روستا به 40 روستا و در بخش مرحمت آباد از 12 روستا به 14 روستا افزایش یافته است.
وی بیان کرد: 87 درصد روستاهای واجد شرایط ثبت نام کرده اند که نسبت به ادوار گذشته 54 درصد رشد داشته است.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به طور همزمان در 29 اردیبهشت ماه 96 برگزار می شود.
شهرستان میاندوآب با بیش از 277 هزار نفر جمعیت با دارا بودن سه حوزه شهری، با 199 روستا و سه بخش در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرس irna_newsmahabad@ دریافت کنید.
3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.