به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا ملا عباس احمدی در خطبه های امروز نماز جمعه بوکان با بیان مضرات، آثار و عواقب مد و مدگرایی اظهار کرد: فرهنگ بازتاب عمق و غنای یک جامعه است و ریشه در اصالت یک جامعه دارد اما متاسفانه عده ای بر پایه های بی اساس و تقلید کورکورانه از جوامع غربی ملیت و اصالت خود را فراموش کرده و به اسم مد رسم های غلطی را در جامعه ترویج می کنند.
وی افزود: کسانی که به دنبال مد می روند هویت و شخصیت خود را بر پایه اظهار نظرهای دیگران شکل می دهند که این نشانه ضعف روحی و ایمان یک انسان است.
ماموستا احمدی با اشاره به اهمیت کارهای فرهنگی در جامعه توسط دستگاه های مربوطه افزود: مسئولان با همکاری اقشار مختلف با اجرای برنامه های فرهنگی و در مجموع فرهنگ سازی برای مقابله با این موضوع تلاش کنند.
خطیب جمعه بوکان با بیان اینکه به دنبال مد رفتن آشفتگی های ذهنی را به دنبال دارد، گفت: مشکلات جسمی از دیگر مشکلاتی است که برای مدگرایان به وجود می آید زیرا ساخت بسیاری از ابزارها و پوشاک ها سلامت روح و جسم انسان را به خطر می اندازد.
وی اضافه کرد: چون جوانان قشر آسیب پذیر هستند باید بیشتر به فکر آنها بود و آنها را آگاه کرد تا ملیت و هویت خود را فراموش نکنند و نهادهای متولی هم در زمینه شناساندن فرهنگ و آداب و رسوم و پوشش و سنت گذشتگان و اصالت جامعه اسلامی تلاش کنند تا فریب جوامع غربی را نخورند.
شهرستان بوکان در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرس irna_newsmahabad@ دریافت کنید.
7510/3093**خبرنگار: محمد ادیب**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.