به گزارش ایرنا ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان در روز دوشنبه /30 اسفند/ کلید خورد تا بیش از یکهزار نفر از داوطلبان این انتخابات برای ثبت نام پیشقدم شوند و در این میان مجال گفت و گوی خبرنگار ایرنا با برخی از این نامزدها در محل فرمانداری ارومیه فرصتی برای بررسی اهداف پیش رو را به تصویر می کشد.
یکی از این داوطلبان که دانشجوی دکترای کارآفرینی با گرایش شهری است، در رابطه با علت حضورش در انتخابات شورای اسلامی شهر گفت: با توصیه دوستان و احساس وظیفه ای که به عنوان یک شهروند دارم، وارد گود انتخابات شدم؛ مدیریت شهری می تواند در امر کارآفرینی موثرتر عمل کند.
یکی دیگر از داوطلبان که دارای مدرک کارشناسی ارشد حسابداری است، در رابطه با علت حضورش در انتخابات گفت: مدیریت مالی صحیح در شهرداری می تواند آینده روشنی برای شهر رقم بزند و شورای اسلامی شهر در این خصوص تاثیرگذار است.
یک داوطلب زن نیز گفت: اصلی ترین علت حضورم در انتخابات شورای اسلامی شهر، توسعه روزافزون ورزش قهرمانی استان از طریق مبارزه با باندبازی است.
وی بدون اشاره به نقش شورای اسلامی شهر در توسعه ورزش استان، ادامه داد: شورای اسلامی شهر بر اساس قوانین می تواند در بسیاری از موارد که تاکنون مغفول مانده است، به صورت موثر عمل کند.
یکی دیگر از داوطلبان به نقش کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اشاره کرد و گفت: اصلی ترین دلیل حضور من در انتخابات دغدغه های فرهنگی است زیرا فرهنگ بر مسائل عمرانی و رفاهی و به طور کلی بر همه مسائل شهری تاثیر گذار بوده و معضل امروز جامعه است.
دانشجوی دکترای حسابداری و داوطلب پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامش شهر ارومیه نیز گفت: هدف من استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های نسل جوان در مدیریت شهری و شفافیت مالی است.
به گزارش ایرنا انتخابات به عنوان مهم‌ترین عرصه برای حضور مردم در صحنه تصمیم گیری و تعیین سرنوشت خویش و میزان، رای مردم است اما انتخاب اصلح امری اجتناب ناپذیر در این عرصه به شمار می رود و انتخاب اصلح، اهمیتی معادل تعیین آینده یک نظام و مملکت را دارد.
در واقع مردم صاحب اختیارند تا با اراده و آگاهی خویش و با تشخیص مصالح خود، مسئولان شهری جامعه را تعیین کرده و اموراتشان را اداره کنند.
تاکنون چهار دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با انتخاباتی که در سال‌های 1377، 1381، 1385 و 1392برگزار شده، تشکیل شده است؛ شوراهایی که عمر قانونی آنها /به استثنای شورای سوم که با مصوبه مجلس در پی ادغام انتخابات خبرگان با مجلس و انتخابات شوراها با ریاست‌جمهوری به هفت سال رسید/، چهار سال است.
در سال 1396 پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در حالی برگزار می شود که 19 سال از عمر این پارلمان شهری در کشور می‌گذرد.
در اصل 7 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران (مصوب 1358) به لزوم وجود شوراهای اسلامی شهر و روستا و در اصل 100 نیز به برگزاری انتخابات برای تشکیل آنها اشاره شده است.
8135/ 3072 ** گزارش از: غریب شهین بیدادرس ** انتشار دهنده : علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.