قربانعلی سعادت روز پنجشنبه در نخستین نشست کارگروه حقوق شهروندی آذربایجان غربی افزود: آگاه سازی مردم از حقوق خود، یکی از وظایف مهم نهادهای مرتبط است که باید این وظیفه به بهترین شکل ممکن ادا شود، در نتیجه تحقق این موضوع بسیاری از مشکلات حقوقی قابل رفع است.
وی بر تکریم ارباب رجوع به عنوان یکی از حقوق شهروندان در دستگاه های اجرایی تاکید کرد و ادامه داد: در این خصوص تلاش مدیران دستگاه های اجرایی و نظارت بر فعالیت کارکنان یک ضرورت اساسی است.
وی اضافه کرد: آموزه های دین مبین اسلام از مهمترین منابع حقوقی در ابعاد مختلف است که این آموزه ها و احکام باید در جامعه اسلامی ساری و جاری باشد.
استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز از جمله نظام های پیشرو در رعایت حقوق تک تک افراد جامعه و شهروندان است که باید این موضوع با اطلاع رسانی درست و آگاه سازی گسترده در اختیار مردم قرار گیرد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: منشور حقوق شهروندی بر پایه اهداف نظام اسلامی، قانون اساسی و منویات مقام معظم رهبری تدوین و رونمایی شده است و باید برای نهادینه شدن آن در جامعه تلاش کنیم .
علیرضا رادفر ادامه داد: نهادینه شدن حقوق شهروندی و آگاهی مردم از حقوق اجتماعی خود، کارهای اجرایی را نیز در جامعه تسهیل می کند.
وی ادامه داد: حفظ سرمایه های اجتماعی با رعایت حقوق شهروندی میسر خواهد بود.
به گزارش ایرنا، منشور حقوق شهروندی آذرماه امسال توسط دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد که گامی موثر در توجه به حقوق شهروندی در جامعه است.
رونمایی از این منشور یکی از مواردی است که دکتر روحانی وعده آن را در زمان تبلیغات انتخاباتی داده بود.
8137/3072 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.