حجت الاسلام ناصر جوانبخت روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قرار است این طرح به میزبانی آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه در 6 شهرستان ارومیه، خوی، سلماس، میاندوآب، چایپاره و نقده به اجرا درآید.
وی اضافه کرد: 38 هزار نفر در نوروز 95 در قالب طرح آرامش بهاری، میهمان آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان بودند که از این تعداد 12 هزار نفر با حضور در خیمه های معرفت، سوالات و شبهات دینی خود را مطرح کردند.
وی اظهار کرد: در نوروز سال 95 همچنین چهار هزار و 500 نفر در لحظه تحویل سال در جوار امام زادگان آذربایجان غربی، سال خود را آغاز کردند.
وی ادامه داد: این طرح به منظور تقویت و بیان جایگاه اجتماعی و نفوذ معنوی سادات و امام زادگان در کشور، خدمات رسانی مطلوب به زائران و مسافران نوروزی، ارتقای بصیرتی و معرفتی عموم مردم و تبدیل بقاع متبرکه به قطب بزرگ فرهنگی و دینی در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری برگزار می شود.
وی ادامه داد: در قالب اجرای این طرح گام‌های خوبی در جهت نشر معارف اسلامی و ترویج فرهنگ اسلامی شیعی در جوار امامزادگان و جذب خانواده ها و جوانان برای اجرای این طرح برداشته شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: طرح آرامش بهاری امسال در 14 امامزاده و بقعه متبرکه استان اجرا می شود.
حجت الاسلام جوانبخت اظهار کرد: آیین تحویل سال نو و برپایی سفره هفت سین، برگزاری مداحی، پخش بیانات مقام معظم رهبری در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه از مهم ترین برنامه های در نظر گرفته برای اجرا در طرح آرامش بهاری است.
وی ادامه داد: خیمه های معرفت در قالب طرح آرامش بهاری برپا می شود که در این خیمه ها انواع برنامه های فرهنگی با حضور 22 مبلغ کارشناس و روحانی اعزامی به امامزادگان در حوزه های خانواده، پاسخگویی به مسائل شرعی و آشنایی با سبک زندگی اسلامی و معارف اهل بیت ارائه می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی بیان کرد:40 زائرسرا و سوئیت در امامزادگان استان برای اسکان مسافران نوروزی آماده و مهیا شده است.
وی افزود: شماره پیامکی 10000114441 ستاد اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی آماده دریافت نظرات، انتقادات و پیشنهادات درخصوص امکانات بقاع متبرکه استان از مسافران نوروزی به آذربایجان غربی است.
به گزارش ایرنا، طرح آرامش بهاری در راستای عمل به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل شدن بقاع متبرکه به مراکز فرهنگی در هفت سال گذشته در سطح کشور برگزار شده است.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.