معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری آذربایجان غربی گفت:با شعار "خدمات متفاوت" در نوروز 96 پذیرای گردشگران نوروزی در استان هستیم.

حسین امامی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی بااشاره به اینکه براساس شعار امسال خدمات متنوع و متفاوتی نیز به مسافرین نوروزی در استان ارائه می شود گفت: شعارنوروزی آذربایجان غربی درسال 96 نیز تحت عنوان "آذربایجان غربی ،سرزمین اقوام و بهشت ایران زمین" تعیین شده است.

وی با بیان اینکه از برنامه های شاخص نوروز امسال اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان، اجرای طرح ملی نوروزگاهها و همیار گردشگر دانش آموزی در استان است گفت:جشن های سنتی،آیینی و فرهنگی ویژه نوروز در نوروزگاههای استان از 3 تا 10 فروردین 96 از ساعت 17 الی 19 اجرا خواهند شد.  

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری آذربایجان غربی گفت: برای اولین باردر خدمات نوروزی امسال با همکاری آموزش و پرورش استان 334 دانش آموز در مقاطع ابتدایی و متوسطه تحت عنوان همیار گردشگر در ایام نوروز به مسافرین نوروزی آذربایجان غربی ارائه خدمات خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه محل نوروزگاه ارومیه در مدرسه 22 بهمن واقع در خیابان امام دایر خواهد شد افزود: امسال در5 شهردیگر استان ازجمله سلماس،مهاباد،تکاب،نقده و خوی نیز آیین های نوروزی درنوروزگاههای این شهرها اجرا می شود.

امامی با اشاره به برنامه های ویژه نوروز اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در راستای ارائه خدمات نوروزی به مسافرین گفت: برگزاری نمایشگاههای صنایع دستی، سوغاتی، ارائه غذاهای محلی و عشایری،برپایی چادرهای عشایری و برپایی غرفه های معرفی جاذبه های گردشگری و طبیعی استان از اقدامات این اداره کل در راستای معرفی جاذبه های گردشگری استان به مسافرین است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری آذربایجان غربی ادامه داد: اعمال 25 درصد تخفیف در نرخ واحدهای اقامتی،هتل ها و مهمانپذیرها در ایام نوروز برای مسافرین نوروزی ،بکارگیری 30 راهنمای گردشگری در مکانهای تاریخی استان،چاپ و توزیع 50 هزار نسخه راهنمای گردشگری، توزیع 5 هزار نسخه بروشور اطلاعات گردشگری استان و راه اندازی تورهای گردشگری در سطح استان از دیگر برنامه های این سازمان است.

وی با اشاره به نظارت اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان بر تاسیسات گردشگری گفت: آماده سازی بیش از80 درصد، مجموعه های بین راهی،هتل ها و هتل اپارتمان های بین راهی،جایگاههای سوخت،نمازخانه ها انجام شده و طی بازدید های مکرر تذکر و اخطارهای لازم به مراکز مورد نظر برای اصلاح داده شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 50 درصد از هتلها،مکان های اقامتی و مهمان پذیرهای استان به ارائه خدمات به مسافرین نوروزی ارائه خدمات کردند افزود: پیش بینی می شود در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی استان امسال بیش از 70 درصد از هتل ها و مکان های اقامتی از میهمانان نوروزی مملو شوند.

امامی با بیان اینکه سال گذشته ارومیه رکورد دار بیشترین گردشگر نوروزی در آذربایجان غربی بود تصریح کرد: بعد از ارومیه شهرهای خوی و مهاباد به ترتیب بیشترین بازدید را از سوی گردشگران نوروزی به خود اختصاص دادند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری رزمایش ستاد اجرای خدمات سفر در آذربایجان غربی گفت: 25 اسفند با حضور کلیه اعضای ستاد خدمات سفر استان و دستگاههای اجرایی ستاد خدمات سفر، جهت نمایش توانمندی های استان در ارائه خدمات نوروزی به مسافری مانوری در خیابان ساحلی ارومیه برگزار خواهد شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.