اسمعیل کریم زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اجرای این طرح ها بیش از 40 هزار تن تولید کشاورزی به مجموع محصولات تولیدی زراعی استان افزوده می شود که این امر سهم بزرگی در تامین ضریب خودکفایی کشور و استان دارد.
وی با بیان اینکه بیش از چهار هزار و 450 هکتار از اراضی این دشت در استان در سه سال گذشته احیا شده است، اضافه کرد: با بهره برداری از این اراضی در کنار سایر اراضی کشاورزی پلدشت، علاوه بر ایجاد اشتغال برای 800 خانوار به صورت مستقیم، بر میزان محصول تولید شده در این منطقه نیز افزوده می شود.
وی اظهار کرد: شیوه زراعت در این اراضی کشت یکپارچه بوده و از خرد شدن اراضی جلوگیری می شود که این اقدام موجب افزایش راندمان تولید و مصرف بهینه آب و نیز رعایت مدیریت تناوب الگوی کشت نیز می شود.
به گزارش ایرنا ، اولویت واگذاری اراضی جهت کشت و زرع در دشت یاراوغلی با مردم منطقه پلدشت است.
شرکت سهامی زراعی منطقه دشت یاراوغلی پلدشت به عنوان نخستین و بزرگترین شرکت سهامی زراعی استان با مساحتی نزدیک به 2 هزار و 500 هکتار در این شهرستان در سال زراعی سال 92 راه اندازی شده است.
51 درصد سهم این شرکت متعلق به شرکت خصوصی و بقیه متعلق به مردم منطقه است.
پلدشت از شمالی ترین شهرهای آذربایجان غربی بوده و دارای مرز مشترک با جمهوری خود مختار نخجوان بوده و شغل مردم این منطقه اغلب کشاورزی و دامپروری است.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.