حجت الاسلام محمدباقر کریمی روز دوشنبه در جلسه انجمن مفاخر آذربایجان غربی افزود: با وجود شهدای بسیاری که مردم این استان تقدیم دفاع از کیان اسلامی کرده اند، نقش این استان در تامین امنیت کشورمان مغفول مانده است و امیدواریم با برگزاری این همایش، این نقش پررنگ تبیین شود.
وی اضافه کرد: فراخوان این همایش ملی در آینده نزدیک منتشر می شود و مطمئن هستیم که استقبال قابل توجهی از این همایش صورت می گیرد.
وی با اشاره به اینکه دکتر روحانی با تشکیل بنیاد فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان به وعده انتخاباتی خود عمل کرد، ادامه داد: راه اندازی این بنیاد نقش تاثیرگذاری در اعتلای روزافزون فرهنگ متعالی این منطقه دارد و این امر در ماه های گذشته به خوبی اثبات شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی برگزاری آئین های نکوداشت مفاخر بزرگ استان را یکی از مهمترین کارهای فرهنگی در راستای شناساندن بزرگان به جوانان عنوان کرد و افزود: نکوداشت محمد بن خلیلان از اصحاب حضرت ولی عصر (عج)، حجت الاسلام زین العابدین سلماسی، نیمتاج سلماسی، محمد امین ریاحی، حسام الدین چلبی، صفی الدین اورموی، دده کاتیب، تاج الدین اشنویی، عبدالله بیتوشی و آیت الله وحیدی میاندوآبی از جمله برنامه ریزی های انجام شده در این راستاست که امیدواریم بتوانیم به تدریج این آئین ها را برگزار کنیم.
حجت الاسلام کریمی اظهار کرد: آیین نکوداشت محمد بن خلیلان از اصحاب امام زمان (عج) هجدهم اسفندماه امسال در حالی در ارومیه برگزار می شود که به این همایش پربار، نزدیک به هزار مقاله ارسال شده است.
مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری آذربایجان غربی نیز گفت: یکی از حلقه های مفقوده فرهنگ، گرامیداشت مفاخر، مشاهیر و نام آوران است که باید برای پرکردن این خلا تلاش کنیم.
هوشنگ عطاپور با اشاره به اینکه از جمله اولویت های اصلی در حوزه اجتماعی فرهنگی استان تشکیل اتاق های فکر با حضور مفاخر، نویسندگان، هنرمندان و مشاهیر بود، ادامه داد: برگزاری این اتاق های فکر زمینه شناسایی مفاخر به نام و مشهور همه شهرستان های استان را فراهم کرده است و در راستای آن برنامه ریزی برای گرامیداشت یاد بزرگان انجام می شود.
وی تاکید کرد: نباید بزرگداشت مفاخر استان که بیشتر آنان چهره مشهور و ملی هستند، تنها به مرکز استان محدود شود بلکه تمامی شهرستان های آذربایجان غربی صاحب مفاخر به نام و ملی هستند که باید برای الگوگیری به جوانان شناسانده شوند.
وی افزود: توجه به ظرفیت های فرهنگی، درمان آسیب های اجتماعی بوده و یکی از مهمترین کارهای فرهنگی که راه گشای آینده فرهنگی کشور به شمار می رود، بزرگداشت مفاخر مشهور در استان است.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی از جمله استان های موفق در برگزاری آئین های بزرگداشت مفاخر فرهنگی، هنری، ادبی و اجتماعی است؛ به طوری که در یک سال گذشته چندین شاعر، نویسنده و بزرگ فرهنگی ارومیه و دیگر شهرستان های استان با حضور مقامات ارشد استانی و کشوری مورد تجلیل قرار گرفته اند.
8137/3072 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.