نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مسئولان باید قوانین حقوق شهروندی را در مسیر اسلام عملی کنند، گفت: برگزاری همایش ملی تبیین حقوق شهروندی باید در پرتو آیات قرآنی و تجارب کشورهای دیگر که مبتنی بر مبانی دینی است، باشد.

به گزارش گزوه دریافت خبر ایسنا منطقه آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام عسگر دیرباز، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری ، با اشاره به اینکه همایش‌های علمی باید با توجه به اصول و محورهای حقیقی منشور حقوق شهروندی به مرحله عمل برسد گفت: با توجه به اینکه همایش ملی حقوق شهروندی در سطح کشور و به گونه‌ای علمی برگزار می‌شود؛ می‌تواند رشد دهنده رفتارهای اجتماعی در جامعه باشد.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی دارای اقوام و ادیان مختلف است، گفت: آذربایجان‌غربی در بیشتر رشته‌های علمی و ارتباط اجتماعی با اقوام دیگر ارتباط خوبی داشته و افراد فرهیخته‌ای در استان و شهرستانها وجود دارد و بهتر است از این افراد در زمینه‌هایی مانند علمی سازی عملیات دولت در حقوق شهروندی استفاده شود و به مرحله عمل حقیقی برساند.

حجت‌الاسلام دیرباز با اشاره به اینکه سطح علمی مقالات در کیفیت برگزاری این همایش موثر است، گفت:  ضمانت اجرایی محصولات اندیشمندان باید در عمل ملموس باشد تا بازخورد و جایگاه والای علمی استان در جامعه ملی دیده شود و باید از جهاد دانشگاهی که زمینه حضور اساتید برجسته حقوقی از جمله دکتر هاشمی و دکتر عرفانی و اساتید برجسته دانشگاههای کشور را در ارومیه فراهم می نمایند تقدیر و تشکر کرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه قم با اشاره به عملکرد گسترده وهمه جانبه جهاد دانشگاهی استان در حوزه های مختلف اظهار کرد: آذربایجان غربی با بهره گیری از دانشجویان و اساتید فرهیخته علمی در بسیاری از زمینه‌ها اقدامات ابتکاری زیادی در زمینه‌های فرهنگ قرآنی و سایر زمینه‌ها، با حمایت جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی و علمی صورت گرفته است.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود:پیشگامی جهاد دانشگاهی در چنین زمینه‌هایی فعالیت این نهاد انقلابی را به وضوح به نمایش می‌گذارد که این خود شایسته تقدیر بوده و همکاری این نهاد میتواند در بعنوان بازوی علمی و فرهنگی دولت در اجرای سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری باشد.

وی افزود:با توجه به اینکه برگزاری همایش حقوق شهروندی با حضور متخصصان این رشته برگزار می‌شود؛ بهتر است زمینه پرسش و پاسخ انجام گیرد و در زمینه‌های مختلف تبادل نظر شود تا عملکرد و پیشگامی ارگان هایی نظیر جهاد دانشگاهی در سطح استان به نحو احسن مشاهده گردد.

 حجت الاسلام دیرباز با تشریح رویکردهای ارزشی، خلاقانه، متعهدانه و علمی این نهاد تصریح کرد:برگزاری همایش ملی حقوق شهروندی در ارومیه ارتقاء ضریب جایگاه علمی والایی را در کشور و آینده استان محقق می نماید.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.