فرماندهی انتظامی میاندوآب گفت: مراکز عرضه مواد محترقه پلمپ و با نصب بنر بر سر در آن اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجانغربی سرهنگ حسن شیخ نژاد فرماندهی انتظامی میاندوآب در جمع خبرنگاران با اشاره به رسومات پایان سال گفت: مردم ما از قدیم الایام اعتقاد داشتند که از آب و آتش برای خلاصی از نحسی و شومی سال کهنه استفاده نمایند که در سال های اخیر به جای آتش از مواد محترقه که خطرات فراوانی دارد و مخل آرامش مردم است استفاده می کنند.

فرماندهی انتظامی میاندوآب گفت: در حالی که هنوز یک ماه تا مراسم عید و آخر سال فاصله داریم تا امروز 4 نفر مصدوم مواد منفجره داشته ایم و 2300عدد از این مواد در سطح شهرستان کشف و تحویل مقامات قضایی شده است که این میزان کشف در این موقع سال در تمام کشور بی سابقه بوده است.

شیخ نژاد با اعلام اینکه فعالیت های پیشگرانه عوامل انتظامی تحت امر وی شروع شده و در صورت مشاهده مراکز عرضه مواد محترقه این مراکز پلمپ و با نصب بنر بر سر در این مراکز علت پلمپ هم به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

وی به آمار مصدومین سال گذشته هم اشاره کرد و گفت: در مراسم پایان سال گذشته 13 مصدوم و یک فوتی داشتیم که اگر والدین بر رفتارهای آسیب پذیر فرزندان خو نظارت نداشته باشند آمار شهرستان امسال از این هم فراتر خواهد رفت.

حسن شیخ نژاد در ادامه با اعلام برخی آمارها گفت:در طول 11 ماهه امسال 267 کیلو مواد مخدر ،212 هزار انواع قرص غیر مجاز کشف و 1031 نفر معتاد و سوداگران مرگ دستگیر کرده ایم که نسبت به سال گذشته 84 درصد رشد داشته است، در سطح شهرستان 20 درصد کاهش سرقت را داشته ایم که در این زمینه هم رتبه اول استانی را کسب کرده ایم.

وی ادامه داد: 41 هزار فقره اعمال قانون (برگ جریمه) در سطح شهر داشته ایم و 150 درصد تصادفات شهری نیز نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، در زمینه جرایم سایبری هم طی 11 ماهه امسال 69 نفر دستگیر شده اند که 88 درصد آنان مرد و 12 درصد زن بوده اند که با توجه به گسترده بودن جرایم فضای مجازی لزوم نظارت بیش از پیش خانواده های بر رفتار فرزندان خود در این زمینه را می طلبد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.