به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا ملا عباس احمدی در خطبه های نماز جمعه بوکان افزود: استفاده از مواد محترقه و آتش زا در روزهای پایانی سال باعث ایجاد مشکلات برای خانواده ها و جامعه می شود.
وی گفت: چهارشنبه سوری به شکل کنونی یک بدعت نادرستی است که در جامعه رسوخ یافته و از بحث سنتی به یک موضوع غیرمتعارف در جامعه تبدیل شده و باید این عادت بد در جامعه با فرهنگ سازی از بین برود.
ماموستا احمدی با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در جامعه در خصوص استفاده از مواد محترقه، اضافه کرد: با آموزش ها و اقداماتی که در حوزه فرهنگ سازی انجام شده هر ساله شاهد کاهش آمار خسارت های جانی در چهارشنبه آخر سال هستیم.
وی اظهار کرد: لازم است که خانواده‌ها اجازه ندهند تا فرزندان آنها هیچ گونه مواد منفجره یا محترقه‌ای برای عید و یا ایام چهارشنبه سوری تهیه کنند و سبب ایجاد ناامنی در شهر و مشکلات برای خود و جامعه شوند.
خطیب نماز جمعه بوکان با قدردانی از زحمات نیروی انتظامی گفت: نهادهای انتظامی از هم اکنون تدابیر لازم در این زمینه را اتخاذ کنند تا جامعه دچار مشکل نشود.
وی در بخش دیگر از خطبه های نماز جمعه با اشاره به لزوم آشنایی زوج ها با حقوق همدیگر، افزود: آشنایی با حقوق همدیگر و رعایت آن دوام زندگی زناشویی را به دنبال داشته و سبب کاهش طلاق در جامعه خواهد شد.
ماموستا احمدی اضافه کرد: خداوند زن و مرد را به گونه‌ای آفریده که از نظر جسمی و روحی به هم وابسته و مکمل هم هستند و با توجه به این آفرینش هم حقوق و تکالیف برای آنها قرار داده تا نیازهای دنیوی و اخروی هم را در کمال آرامش و تفاهم کامل کنند.
امام جمعه موقت بوکان افزود: خانواده اولین و مهمترین نهاد اجتماعی است که همواره بخش قابل توجهی از اشتغالات فکری انسان را تشکیل می دهد و در دین مبین اسلام نیز خانواده دارای جایگاه والا و اساس جامعه است.
شهرستان بوکان در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
7510/3093**خبرنگار: محمد ادیب** انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.