به گزارش ایرنا علی یزدانی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از شهرک های صنعتی مهاباد در آذربایجان غربی افزود: اختصاص این منابع مالی با پیشنهاد دولت و تصویب مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه از سال 96 اجرایی می شود.
وی با اشاره به اینکه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی متولی ایجاد زیرساخت ها در شهرک ها و نواحی صنعتی است، گفت: مبالغ پیش بینی شده در این مصوبه به اندازه کل بودجه سالانه این سازمان خواهد بود.
وی همچنین از تخفیف 50 تا 60 درصدی قیمت زمین واگذاری به سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی خبر داد و گفت: در چند سال اخیر در 500 شهرک و ناحیه صنعتی افزایش قیمت زمین نداشتیم و در برخی از شهرک ها نیز زمین با 50 تا 60 درصد تخفیف واگذار می شود.
وی همچنین از اعمال تخفیف های ویژه برای راه اندازی شرکت های دانش بنیان در شهرک ها و نواحی خبر داد و افزود: ایثارگران، جانبازان و خانواده های شاهد نیز از تخفیف های ویژه واگذاری زمین در این مناطق برخوردارند.
وی با بیان اینکه برای صدور مجوز برای شهرک های صنعتی خصوصی مشکلی نداریم، افزود: مشکل اصلی در رابطه با شهرک های صنعتی، صدور مجوز از طرف محیط زیست است و باید این شهرک ها یکهزار و 500 متر از روستاها و محل سکونت مردم فاصله داشته باشد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 952 شهرک و ناحیه صنعتی و 9 منطقه ویژه اقتصادی در کشور فعال بوده و زیرساخت های لازم در بیشتر این شهرک ها ایجاد شده است.
معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران امروز از محل ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی مهاباد و شهرک های صنعتی در شهرستان های مهاباد، میاندوآب و شاهین دژ در آذربایجان غربی بازدید می کند.
3214/3093 **خبرنگار: شاهین سپهراد ** انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.