عزیز سهندی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خودکفایی این مددجویان با 450 میلیارد ریال هزینه توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) در بخش های صنعتی، کشاورزی، دامداری و خدماتی محقق شده است.
وی اضافه کرد: باید سالانه دست کم برای 10 درصد از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد آذربایجان غربی، اشتغال پایدار ایجاد کنیم تا بتوانیم آنها را به سمت یک زندگی مستقل به دور از حمایت های کمیته امداد سوق دهیم.
وی اظهار کرد: با تلاش کارکنان کمیته امداد و همراهی خیران، این نهاد حمایتی همواره صاحب رتبه های برتر کشوری و استانی در حوزه اشتغال است ومی توان با بهبود وضعیت کشاورزی و صنعتی، این روند را در سال های آینده نیز تداوم بخشید.
وی تاکید کرد: رسوب مددجو در کمیته امداد خوشایند نیست و افرادی که توان آموزش و کار دارند باید بر اساس استعدادسنجی در زمینه های مناسب شغلی مشغول به کار شوند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی با اشاره به برنامه های این نهاد برای شتاب بخشیدن به روند خودکفایی خانواده های مددجو گفت: در صدد هستیم تا در آینده نزدیک یک مجتمع تولیدی و خدماتی برای کار و فعالیت پایدار مددجویان در هر شهرستان راه اندازی کنیم که در این صورت گروه های هدف می توانند علاوه بر اشتغال از سایر مزایای این مجتمع ها نیز بهره مند شوند.
سهندی افزود: سرعت بخشیدن به ارائه آموزش های مهارتی و بازاریابی برای تولیدات مددجویان از دیگر اقداماتی است که در صدد هستیم در آینده نزدیک در این خصوص برنامه ریزی کنیم.
به گزارش ایرنا در حال حاضر حدود 140 هزار نفر از شهروندان آذربایجان غربی تحت پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند و علاوه بر برنامه ریزی برای توانمندسازی مددجویان، ارائه کمک هزینه های ماهانه، جهیزیه، ازدواج، تحصیل در مدرسه و دانشگاه و کمک های موردی از جمله خدمات ارائه شده از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) به خانواده های نیازمند است.
8137/3072 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.