بهزاد شیرپنجه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به بارش سنگین برف و یخ بستن آب در مناطق، ماموران یگان حفاظت پارک ملی دریاچه ارومیه به کمک پرندگان شتافتند.
وی اضافه کرد: با توجه به وضعیت جوی و پوشش برف در قسمت هایی از حاشیه دریاچه ارومیه، تغذیه پرندگان، و دانه پاشی تا زمان مورد نیاز ادامه دارد.
رئیس اداره پارک ملی دریاچه ارومیه گفت: از مردم حاشیه پارک ملی دریاچه ارومیه و روستاهای اطراف درخواست می شود تا در روزهای سرد که برف و یخ زمین را پوشانده است با پاشیدن دانه و غذا به یاری حیات وحش بشتابند و ماموران یگان حفاظت پارک ملی را در این امر خداپسندانه یاری کنند.
وی با بیان اینکه دانه پاشی برای پرندگان در حوالی روستاهای حسن آباد، رشکان، تیز خراب و تازه کند انجام شده اضافه کرد: عملیات دانه پاشی در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز در روستاهای حواشی دریاچه ارومیه از جمله کشتیبان، تبت، اطراف پادگان المهدی و اطراف کوه زنبیل ادامه دارد.
حواشی دریاچه ارومیه به عنوان یکی از زیستگاه های مهم برای پرندگان آبزی و کنار آبزی محسوب می شود که پرندگانی همچون اردک، تنجه، گنجشک کوهی و در ماه جاری غازسانان در آنجا زندگی می کنند.
پارک ملی دریاچه ارومیه دارای پنج هزار و 700 کیلومتر مربع وسعت است.
7125/3072 ** خبرنگار: طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.