به گزارش ایرنا، فرشاد اسدی روز یکشنبه با حضور در مرکز ایرنای آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حمایت مادی و معنوی مسئولان باشگاه و انگیزده دادن به بازیکنان و کادر فنی تیم زمینه صعود به لیگ دسته یک کشور را فراهم می کند.
وی به ذکر برخی از مشکلات فوتبالیست های این استان اشاره کرد و اظهار کرد: زمین چمن تختی در فصل زمستان اوضاع بسیار نابسامانی دارد زیرا به علت گل آلود بودن زمین و یخ بستن بر اثر برودت هوا زمین بسیار سفت می شود و در صورت زمین خوردن مصدومیت های فراوانی برای بازیکنان ایجاد می کند.
اسدی بیان کرد: تهیه کاور برای زمین چمن تختی ضروری است ولی نمی دانم چرا مسئولان به فکر تقویت زیرساخت های فوتبال این استان نیستند و توجه بیشتر آنها روی والیبال متمرکز است.
وی گفت: امیدواریم پس از برگزاری جلسه بررسی مسائل مشکلات در روز اخیر با حضور شهردار ارومیه و شفاف سازی بسیاری از مسائل پشت پرده ای که شهردار از آن بی اطلاع بود، شاهد تحولی موثر در وضعیت تیم فوتبال شهرداری ارومیه باشیم.
اسدی افزود: اگر دستورهای داده شده توسط شهردار ارومیه به مسئولان و دست اندرکاران باشگاه اجرایی شود، بسیاری از موانع و حاشیه های موجود در این تیم از بین می رود و بازیکنان و کادر فنی می توانند با آرامش بیشتری به کار خود ادامه دهند.
وی با اشاره به اینکه وحید بیات لو سرمربی تیم شهرداری ارومیه زحمت های فراوانی برای تقویت فنی و حفظ انسجام این متحمل شده است، ادامه داد: تیم فوتبال شهرداری ارومیه در آغاز فصل پس از سه باخت پیاپی موفق شد 6 پیروزی متوالی را نصیب خود کند و تا رده دوم جدول پیش بیاید ولی در ادامه به علت حمایت نکردن مسئولان باشگاه انگیزه بازیکنان برای ادامه کار کمتر شد.
این بازیکن اهل زنجان با اشاره به اینکه تمرین های تیم در سالن انجام می شود، اضافه کرد: این تیم در زمان حاضر به علت نبود بازیکن، با دروازه بان سوم خود راهی مسابقات می شود و چندی پیش در دیدار با تیم بادران تهران به علت مصدومیت دروازه بان مجبور شدیم بازیکن دفاع آخر را درون دروازه بگذاریم؛ در آن بازی با نتیجه چهار بر یک باختیم.
به گزارش ایرنا تیم فوتبال شهرداری ارومیه که سومین سال حضور در لیگ دسته 2 باشگاه های کشور را تجربه می کند، در سال جاری به علت برخی ناهماهنگی ها و کمبود منابع مالی در شهرداری ارومیه دچار برخی چالش ها شده است.
این تیم که در نیم فصل نخست با صدرنشینی به کار خود پایان داده بود با شکست در 2 دیدار اخیر خود در شرایطی قرار گرفته است که تنها چهار امتیاز با تیم های ته جدولی فاصله دارد و روزهای بحرانی را به سر می برد.
باشگاه شهرداری ارومیه که با مشکلات فراوان مالی در پرداخت بدهی بازیکنان مواجه است نتوانسته در نیم فصل نسبت به تعهد بازیکنان خود عمل کند و بسیاری از بازیکنان این تیم خواستار جدایی شده اند که در این راستا جلسه ای در دفتر شهردار ارومیه برگزار شد که به نظر می رسد خروجی قابل قبولی داشته باشد.
تغییر چندین باره سرمربی این تیم در فصل جاری و جدایی هادی اصغری از تیم شهرداری ارومیه و پیوستن به تیم همنام کاشانی از دیگر مشکلات این تیم به شمار می رود.

** وضعیت داوری فوتبال در ایران تعریفی ندارد
بازیکن تیم فوتبال دسته دومی شهرداری ارومیه گفت: برخی داوران فوتبال با اشتباه های فاحشی که مرتکب می شوند، کیفیت مسابقات را به خصوص در لیگ های دسته یک، 2 و سه کشور پایین می آورند.
فرشاد اسدی گفت: داوران در لیگ های پایین تر به هیچ وجه به دانش روز فوتبال دنیا آگاهی ندارند و می توان گفت به صورت سلیقه ای و در برخی مواقع با رابطه گری و تبانی اقدام به قضاوت می کنند.
وی بیان کرد: مسئولان کمیته انضباطی نیز در اغلب مواقع بدون ریشه یابی مسئله اقدام به بستن جریمه های نقدی و محرومیت های سنگین برای بازیکنان درگیر شده با داور می کنند و این امر لطمه بزرگی به ورزش حرفه ای کشور است.
اسدی گفت: یکی از مهمترین علت های این امر پخش نشدن بازی ها و شفاف نبودن اشتباه های داوری برای خود داوران، تیم ها و افکار عمومی است.

** پخش نشدن مسابقات فوتبال در آذربایجان غربی معضل بزرگی است
بازیکن تیم فوتبال دسته دومی شهرداری ارومیه با اشاره به اینکه صدا و سیمای آذربایجان غربی بر روی پخش مسابقه های والیبال متمرکز است، گفت: این رسانه اهمیتی به پخش مسابقات فوتبال ارومیه اهمیت نمی دهد و این امر موجب کمرنگ شدن حضور هواداران در ورزشگاه شده است.
فرشاد اسدی اظهار کرد: تیم فوتبال شهرداری ارومیه به همراه تیم سردار بوکان به عنوان نماینده این استان در لیگ دسته 2 نمادی از ورزش استان در کشور هستند و باید مورد حمایت همه جانبه تمامی مسئولان قرار گیرند.

** باشگاه شهرداری ارومیه مطالبه های سال گذشته و جاری را پرداخت نکرده است
بازیکن تیم فوتبال دسته دومی شهرداری ارومیه گفت: تاکنون فقط 30 درصد از مبلغ قرارداد سال قبل و 20 درصد مبلغ امسال را دریافت کرده ایم و قرار است تا باشگاه شهرداری مابقی مبالغ قرارداد بازیکنان را در قالب تهاتر پرداخت کند که امیدواریم به قولشان عمل کنند.
فرشاد اسدی با اشاره به اینکه بعضی وقت ها حتی اجازه دوش گرفتن در محل اسکانمان را هم نداریم، بیان کرد: با کمال تاسف مسئولان باشگاه در اقدامی عجیب برای 6 پیروزی متوالی تنها سه میلیون ریال پاداش به بازیکنان داده اند که سهم هر بازی تنها 500 هزار ریال است.
وی ادامه داد: متعهد نبودن باشگاه به پرداخت مطالبه های بازیکنان موجب جدایی هادی اصغری و پیوستن به تیم شهرداری کاشان شد؛ بازگشت حجت الله نوراله زاده (دروازه بان بومی تیم شهرداری ارومیه) در هاله ای از ابهام است و امیداوارم این بازیکن برای محافظت از دروازه به ترکیب تیم اضافه شود.

** بازیکنان نیازمند توجه مسئولان برای افزایش انگیزه هستند
جاوید عزتی یکی دیگر از بازیکنان تیم فوتبال شهرداری ارومیه که در پست مهاجم ایفای نقش می کند در این گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: تمام هم تیمی های ما بدون کمترین توقعی برای صعود این تیم به مرحله پلی آف و رفتن به لیگ دسته یک تلاش می کنند.
این جوان میاندوآبی که پیش از این در تیم شهرداری بناب نیز توپ زده است، اظهار کرد: جدایی برخی بازیکنان کلیدی ضربه بزرگی به این تیم زده است و نبود یک سنگربان مطمئن در درون دروازه شهرداری ارومیه یکی از مهمترین دغدغه های بازیکنان و کادر فنی است.
عزتی گفت: از مسئولان باشگاه، هیات فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان تقاضا داریم تا با ایجاد همدلی و همکاری در بین همدیگر در راستای اعتلای فوتبال استان در لیگ های کشوری برنامه ریزی کنند.
وی ادامه داد: صعود به لیگ دسته یک با تیمی که سالها برای آن زحمت کشیده ایم، بسیار لذت بخش تر از آن است که بخواهیم با یک تیم دسته یکی قرارداد بازی امضا کنیم.
به گزارش ایرنا، فرشاد اسدی بازیکن سابق تیم پیکان تهران مدت سه سال اخیر در پست هافبک وسط تیم شهرداری ارومیه به خدمت گرفته شده است.
امسال مسابقات لیگ دسته 2 فوتبال باشگاه های کشور با حضور 36 تیم در سه گروه 12 تیمی از نهم شهریور ماه آغاز شده است.
تیم فوتبال شهرداری ارومیه در گروه 2 با تیم های شهرداری اردبیل، بادران تهران، رهپویان گیلان، شهرداری بندرعباس، نفت نوین آبادان، شهرداری ماهشهر، ماهام شوشتر، شهرداری کاشان، استقلال آبی تهران، شهرداری فومن و شهید کریمی جویبار هم گروه است.
7126/3072 ** خبرنگار: نرگس موذنی حبشی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.