پیام تسلیت مشترک جلال محمودزاده، ماموستا ملاقادر سهرابی و جعفر کتانی که روز دوشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، بدین شرح است:
انا لله وانا الیه راجعون
امروز ایران و انقلاب یکی از ستون های استوارش رااز دست داد، آیت الله هاشمی رفسنجانی، بی شک چهره ای بی بدیل و تعادل بخش نظام بود.
این عالم گرانقدر و مرد تدبیر و سیاست تا آخرین نفس کوشید کشور را از تندبادهای ویرانگر به ساحل امن و آرامش برساند و هیچ گاه پیمانش با مردم را در کنار آبادانی کشور و اعتدال بخشی به قدرت سیاسی فراموش نکرد.
در ادامه این پیام ضایعه فقدان این عالم گرانقدر و چهره ماندگار سیاست معاصر کشورمان خدمت مقام معظم رهبری، مردم شریف ایران و خانواده مکرم آیت الله رفسنجانی تسلیت و علو درجات برای آن مرحوم مسالت شده است.
همچنین محمد قسیم عثمانی، نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی، ماموستا عبدالرحمان خلیفه زاده امام جمعه و جمال خسروی فرماندار این شهرستان نیز در پیام های جداگانه ای ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی را به ملت ایران، رهبر معظم انقلاب اسلامی و بیت شریف آیت الله رفسنجانی تسلیت گفتند.
به گزارش ایرنا، نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ضایعه بزرگ، ارتحال مجاهد نستوه آیت الله هاشمی رفسنجانی را به محضر مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران و خانواده مکرم آن مرحوم تسلیت گفت.
در ادامه این پیام آمده است: آیت الله هاشمی یار دیرین مقام معظم رهبری و رهرو راه امام و مجاهد خستگی ناپذیری بود که با منش اعتدال، در روزهای سخت انقلاب در کنار امام و رهبری بودند و بار سنگینی را در پیروزی انقلاب اسلامی و موفقیت نظام در دوره جنگ و سازندگی بر دوش گرفتند و در دوره طاغوت نیز مبارزات ایشان مورد تایید خاص و عام بود، آن مرحوم در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز با نگاه بسیط و اعتدالی خود، همواره رهگشای مسیر حرکت و پیشرفت نظام بود و از جمله کسانی بود که جریان های افراطی چپ و راست به وی جفاها کردند ولی ایشان برای حفظ مصلحت نظام هرگز وارد جنجال افراطیون نشد و با سکوت خود جواب معناداری به آنان داد.
امام جمعه بوکان و فرماندار این شهرستان نیز رحلت جانسوز و ناگهانی آیت الله هاشمی رفسنجانی را ضایعه برای انقلاب و نظام دانستند و افزودند: رحلت جانسوز و ناگهانی حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، موجب تالم و تاسف شدید برای ملت و رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران شد.
در ادامه پیام آمده است: آیت الله هاشمی رفسنجانی مجاهد نستوه و خستگی ناپذیر دوران سخت مبارزات نهضت اسلامی، شاگرد و یار دیرین امام راحل عظیم الشان (ره)،همراه و همسنگر واقعی و همیشگی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بودند که عمر پربرکت خویش را در راه مبارزه با رژیم ستم شاهی و بعد از پیروزی انقلاب در جهت استقرار و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با خدمت گذاری صادقانه و خالصانه به مردم در سنگرها و میادین حساس و کلیدی نظام سپری کردند.
این پیام می افزاید: آیت الله هاشمی رفسنجانی نماد اعتدال، میانه روی دور اندیش و نقش آفرین از معدود انسان های بزرگی است تاریخ معاصر ایران و جهان ، این شناسنامه انقلاب را همواره به یاد خواهد داشت و آیندگان بی شک قدردان تلاش های این سیاستمدار خردمند که بر طریق و منهج منافع ملی و صلح گام بر می داشت خواهند بود.
به گزارش ایرنا، حضرت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر دیروز به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان شهدای تجرش در تهران دار فانی را وداع گفت.
7510/3093خبرنگار: محمد ادیب** انتشار دهنده: پیمان پاکزاد

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.