مسئول روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بوکان عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، در این خصوص گفت: مغازه دار روستایی 'داشبند' بوکان که در صنف سیم کشی ساختمان فعالیت دارد برای گرم کردن مغازه خود از بخاری بدون دودکش استفاده می کند و همین خطرپذیری عاملی برای بروز حادثه گازگرفتگی برای خود و دوستش شد.
ظاهر فیضه افزود: این 2 نفر که حدود 2 ساعت در معرض هوای بسته مغازه قرار گرفته بودند به دلیل گاز گرفتگی ناتوان شده و توان استمداد نداشتند تا اینکه مشتری وارد مغازه می شود و با برخورد با این صحنه بلافاصله اقدام به انتقال مصدومان گازگرفتگی به بیمارستان شهید قلی پور بوکان می کند.
وی اظهار کرد: این 2 نفر که یکی 35 و دیگری 40 سال سن دارند در بیمارستان بستری و تحت مداوا هستند و حال عمومی آنها رضایت است.
وی با اشاره به بی احتیاطی هایی که بیشتر در فصل سرما منجر به گازگرفتگی می شود، گفت: قرار دادن لوله دودکش بخاری در سطل آب یا استفاده از زانو های متعدد و استفاده نکردن از کلاهک استاندارد در پشت بام می تواند از جمله عوامل ایجاد خطرات گازگرفتگی برای خانواده ها باشد که خسارت های جبران ناپذیری را به دنبال دارد.
فیضه اضافه کرد: سرد بودن لوله دودکش و قرمزی رنگ شعله از جمله علایم بازگشت دود و مونوکسید کربن به داخل اتاق و مسمومیت با این گاز خطرناک است.
به گزارش ایرنا، امسال تاکنون بیش از 10 نفر در شهرستان بوکان دچار مسمویت با گاز شده اند.
شهرستان بوکان در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و مهاباد را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirna_newsmahabad@دریافت کنید.
7510/3093خبرنگار: محمد ادیب**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.