به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی منطقه 8 عملیات انتقال گاز، یدالله بایبوردی با اعلام اینکه در آذرماه سال گذشته، 2 میلیارد و 754 میلیون و 638 هزار متر مکعب گاز به مبادی مصرف در شمالغرب کشور انتقال یافت، گفت: میزان گاز انتقال یافته در ماه گذشته رقمی حدود سه میلیارد مترمکعب مصرف گاز را نشان می‌دهد.
وی افزود: با برنامه ‌ریزی‌های انجام شده تاسیسات و مراکز بهره‌برداری خطوط لوله این منطقه با ضریب اطمینان بالا در مدار قرار دارد و با هماهنگی دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران، گاز مورد نیاز همه بخش‌های مصرفی تامین می‌شود.
بایبوردی با اشاره بر شرایط خاص اقلیمی و آب و هوایی در مناطق شمال و شمال‌غرب که سردترین مناطق کشور است، ادامه داد: برای پایداری انتقال گاز طبیعی و استفاده حداکثری از تاسیسات تقویت فشار در این منطقه، بازرسی‌های دوره‌ای و سالانه در بخش‌های مکانیک، برق، اورهال کمپرسور گاز، عملیات انشعابات گرم و همچنین نظارت بر عملیات تلاقی لوله‌های گازرسانی انجام شده است و در زمان حاضر هیچگونه مشکلی از بابت انتقال گاز وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه طبق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی با حاکمیت هوای سرد، دمای اغلب شهرهای زیرپوشش این منطقه کماکان زیر صفر خواهد بود، اظهارامیدواری کرد: مشترکان با مصرف بهینه، انتقال و توزیع گاز برای تمامی بخش های مصرفی را فراهم کنند.
منطقه هشت انتقال گاز از مناطق 10 گانه شرکت انتقال گاز ایران است که با ٣٧٠٠ کیلومتر خط انتقال و ٩ تاسیسات تقویت فشار، گاز تحویلی از مبادی تولید را به استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و بخشی از استان های زنجان، کردستان و گیلان انتقال می دهد.
مجموعه تاسیسات تقویت فشار گاز احداث شده در منطقه هشت در چلوند، اردبیل، سراب، زنجان، هشترود، تکاب، تبریز، مرند و مرگنلر ساخته شده است.
ماموریت منطقه 8 عملیات انتقال گاز دریافت گاز طبیعی از مناطق 3، 7 و 9 و منابع خارجی (جمهوری آذربایجان) و انتقال ایمن ،پایدار،بهره وروپاک به مبادی مصارف داخلی کشورو پایانه های صادراتی (کشورهای ترکیه، جمهوری خود مختار نخجوان و جمهوری ارمنستان) وهمچنین وظیفه بهره برداری ونگهداری خطوط لوله است.
خبرنگار و انتشار دهنده: پرویز انصاری **
3071

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.