جمشید گودرزی روز شنبه در مراسم تجلیل از خادمان اربعین حسینی آذربایجان غربی افزود: بازسازی حرمین شریفین در مدت یک دهه اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است و در این راستا مساحتی به متراژ 220 هزار مترمربع به حرم مطهر حضرت امیر المومنین (ع) اضافه می شود.
وی اظهار کرد: گنبد بارگاه حضرت علی (ع) بعد از 2 سال تلاش هنرمندان ایرانی با خشت هایی قدیمی خود با 300 سال قدمت در حال ترمیم است که علاوه بر آن ایوان و مناره های این بارگاه نیز در حال ساخت است.
وی از ساخت بیمارستان و مجتمع فرهنگی، آموزشی در جوار بارگاه حضرت امام حسین (ع) خبر داد و افزود: در حال حاضر فضایی به مساحت 60 هزار مترمربع به صحن عقیله بنی هاشم و حضرت زینب (س) افزوده شده و ساخت 6 گنبد و چهار ضریح در دست اقدام است.
گودرزی با اشاره به رشد کمی و کیفی خدمات ارائه شده در کنگره عظیم اربعین گفت: انعقاد صدها تفاهم‌ نامه با موکب داران، مشارکت چشمگیر هموطنان، رشد نزدیک به سه برابری آمار طبخ و توزیع غذا از جمله ویژگی‌های برپایی مراسم اربعین حسینی است.
استاندار آذربایجان غربی نیز گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان تشکیل شده است و امسال 21 هزار و 267 زائر اربعین حسینی از این استان عازم کربلای معلی شده اند.
قربانعلی سعادت اظهار کرد: طی 2 هفته گذشته سفری به شهر سامرا و حرمین عسکرین (ع) داشتیم و برای ارائه خدمات رفاهی بیشتر به زائران و افزایش امنیت در مرز خسروی که بهترین مسیر تردد زائران در منطقه شمال غرب کشور است، در صدد هستیم.
سعادت بیان کرد: در این راستا شهردار شهر سامرا نیز برای اجرای طرح توسعه حرمین عسکرین (ع) و ایجاد موکب دائمی در زمین های مجانی اعلام آمادگی کرده است.
به گزارش ایرنا، امسال آذربایجان غربی در مراسم عزاداری اربعین حسنی سه موکب را در شهرهای مهران، بطحا و کربلا برای زائران برپا کرده بود که روزانه پنج هزار تا هفت هزار زائر را اطعام می کرد.
صرف هزینه ای بالغ بر 2 میلیارد تومان به صورت سرمایه ای و تامین اقلام مورد نیاز ماحصل حمایت های استاندار و تلاش تمامی مدیران و متولیان امر در استان آذربایجان غربی بوده است.
در پایان این مراسم استاندار آذربایجان غربی با لوح تقدیری از سوی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات تجلیل شد.
در این مراسم علیرضا رادفر معاون سیاسی، امنیتی استاندار، هوشنگ عطاپور مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری، علی مصطفوی مدیرکل سیاسی و امنیتی استانداری، عباس جعفری مدیرکل مدیریت بحران، حجت الاسلام سپهری نماینده بعثه رهبری، محمدرضا ندیری مدیر کل حج و زیارت، مسعود مجرد مدیر کل صدا و سیما، سرداری عابدین خرم فرمانده سپاه شهدا، حجت الاسلام ناصر جوانبخت مدیر کل اوقاف، حسن انتظار رئیس اتاق بازرگانی و سیدحسن حسینی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان با اهدا لوح تقدیر مورد تجلیل قرار گرفتند.
دراین آئین جمعی از خیران و خادمان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نیز شامل ناصر محمد سیدی، میرفتاح کبیری، طالب رحیمی، محمدباقر اعلایی، محمد حسین آلام فر و بایرام موذنی مورد تجلیل قرار گرفتند.
7126/3072 ** خبرنگار: نرگس موذنی حبشی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.