یگان های ارتش عراق حمله جدیدی امروز در جنوب شرق «موصل»انجام دادند و نیروهای تیپ زره پوش ارتش با پیشروی جدید به نزدیکی یک کیلومتری رودخانه«دجله» که از مرکز شهر عبور می کند، پیشروی کردند.

نیروهای ارتش عراق در حمله ای جدید به سمت مرکز شهر موصل پیشروی کردند.

به گزارش جماران به نقل از رویترز، یگان های ارتش عراق حمله جدیدی امروز در جنوب شرق «موصل»انجام دادند و نیروهای تیپ زره پوش ارتش با پیشروی جدید به نزدیکی یک کیلومتری رودخانه«دجله» که از مرکز شهر عبور می کند، پیشروی کردند.

تلویزیون عراق به نقل از سرلشکر« عبدالامیر یارالله»اعلام کرد که نیروهای ارتش وارد بیمارستان «السلام» در منطقه «الوحده» در جنوب شرق موصل در نزدیکی رود دجله شدند.

یک فرمانده عراقی با درجه سرهنگ نیز به خبرگزاری رویترز گفت که حمله ای که با پشتیبانی نیروهای تقویتی جدید در ساعت شش صبح امروز شروع شد هدفش فرسایش عناصر گروه تروریستی داعش است که پاتک هایی علیه ارتش در شرق موصل می زنند.

جنگ شهری در شرق و جنوب شرق موصل پیشروی دستگاه مبارزه با تروریسم وابسته به ارتش و تیپ نهم زره پوش را با کندی مواجه کرده است.

این فرمانده عراقی از طریق تماس تلفنی گفت که «ما تاکتیک جدیدی را با افزایش نیروهای پیشتاز در چندین محور در پیش گرفتیم تا زمام امور را به دست گیریم و از پاتک عناصر گروه تروریستی داعش جلوگیری کنیم.»

خبرگزاری آناتولی ترکیه نیز به نقل از برخی منابع در ارتش عراق اعلام کرد که هواپیماهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا امروز 10 حمله هوایی به اهدافی از گروه تروریستی داعش در شرق موصل که شاهد درگیری های شدیدی میان نیروهای ارتش عراق و عناصر این گروه تروریستی است، انجام دادند.

«صالح فوزی الجحیشی»یکی از فرماندهان در دستگاه مبارزه با تروریسم عراق گفت که هواپیماهای بدون سرنشین و هواپیماهای جنگی از شب گذشته تا بامداد امروز حملات هوایی شدیدی که تعدادشان به10 حمله هوایی رسید علیه مواضع داعش انجام دادند و در این حملات هوایی مواضع داعش و استحکامات دفاعی اش در شرق موصل هدف قرار گرفت.

این فرمانده عراقی تاکید کرد که حملات هوایی اهداف خود را با موفقیت محقق کرد و بیشتر آنها توانست منشأ آتشباری داعش در این منطقه که شاهد درگیری شدیدی میان نیروهای عراقی و داعش است را متهدم کند.

در تحولی دیگر نیروهای عرافی توانستند یک حمله انتحاری توسط یک عامل انتحاری داعش را در منطقه «البکر»در شرق موصل خنثی کنند و عامل انتحاری را پیش از رسیدن به هدفش بکشند.

شبکه تلویزیونی المیادین نیز اعلام کرد که در انفجار یک اتوبوس بمب گذاری شده در بازاری در منطقه آزاد شده البکر در شرق موصل 21 نفر کشته و 35 نفر زخمی شدند.

از طرفی دیگر، یک منبع امنیتی عراقی نیز گفت که نیروهای پیشمرگه حمله داعش با استفاده از چهار خودروی بمب گذاری شده به ورودی شهر«سنجار» و پادگان«القضاء» در نزدیکی موصل را دفع کردند.

سخنگوی عملیات مشترک در عراق نیز گفت که نیروهای الحشد الشعبی منطقه «تل عبطه» در غرب موصل را آزاد کردند.

نیروهای عراقی همچنین در منطقه «الصدیق الشمالی» در ساحل شرقی موصل پیشروی کردند.در ساحل شرقی موصل ارتش عراق در پنج منطقه با داعش درگیر شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.