حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی روز پنج شنبه در دیدار با رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور افزود: در کنار کاهش جمعیت زندانیان نباید از اقدامات اصلاحی و تربیتی غافل شد و باید این برنامه ها با جدیت مورد پیگیری قرار گیرند.
وی اضافه کرد: توجه به شخصیت زندانیان می تواند در ترغیب آنها برای بازگشت سالم به جامعه و زندگی شرافتمندانه نقش بسزایی داشته باشد.
وی خواستار توجه بیشتر به موضوع اشتغال و حرفه آموزی زندانیان شد.
رئیس سازمان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور نیز در این دیدار گفت: با تشکیل پرونده شخصیت برای زندانیان که یکی از برنامه های کاربردی در زمینه طراحی برنامه های اصلاحی و تربیتی در زندان هاست اطلاعات کاملی در ارتباط با شخصیت زندانیان و سوابق آموزشی و فرهنگی آنها به دست آورده ایم.
علی اصغر جهانگیر اظهار کرد: زندانیان افراد آسیب دیده ای هستند که برای رفع آسیب آنان همه نهادها باید نقش خود را ایفا کنند چرا که قوه قضاییه به تنهایی نمی تواند این کار را انجام دهد.
وی به برنامه کاهش جمعیت زندان ها اشاره کرد و گفت: این امر در گرو عملکرد سه گروه عمده ضابطان، قصات و زندانبانان است که این افراد باید نقش خود را در راستای کاهش جمعیت زندان ها ایفا کنند.
وی گفت: روحانیون نقش بزرگی در برنامه های اصلاحی و تربیتی در زندان ها دارند که امیدواریم با ایجاد شرایط لازم، شاهد حضور بیشتر روحانیون در زندان ها برای آموزش احکام و معارف به زندانیان باشیم.
رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی کشور امروز همچنین از زندان مرکزی ارومیه بازدید کرد.
جهانگیر در این بازدید با حضور در بخش های مختلف زندان ارومیه با تعدادی از زندانیان گفت و گو کرد و در خصوص درخواست های آنان دستور رسیدگی داد.
رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی کشور امروز برای بررسی وضعیت زندان های آذربایجان غربی و شرکت در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل امور زندان های استان میهمان مسئولان قضایی این استان بود.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.