به گزارش خبرگزاری ایرنا، جبرئیل قلی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در اجرای طرح سرشماری حیات وحش مراکان اولین منطقه حفاظت شده کشور که به مدت پنج روز و با حضور 45 نفر از محیط بانان، اعضای جوامع محلی و دوستداران محیط زیست در قالب 12 گروه اجرا شد بیش از سه هزار و 400 راس قوچ و میش اصیل ارمنی، کل و بز سرشماری شد.
وی اضافه کرد: در اجرای این طرح 2 هزار و 211 راس کل و بز و بیش از یک هزار و 200 راس قوچ و میش اصیل ارمنی سرشماری شد که شمار این گونه ها در مقایسه با دوره های قبل 15 درصد افزایش نشان می دهد.
وی از نصب دوربین های مدار بسته در سه پاسگاه این منطقه خبر داد و اظهار کرد: برای کنترل بیشتر منطقه به زودی در 10 نقطه حساس دیگر منطقه دوربین های مدار بسته نصب می شود.
قلی پور بیان کرد: در این منطقه 28 گونه جانوری از 12 خانواده در پنج راسته شناسایی شده که علاوه بر قوچ و میش اصیل ارمنی و کل و بز، سیاهگوش، هامستر، روباه، شغال، انواع مار، خرگوش و انواع پرندگان از جمله این گونه ها هستند.
منطقه حفاظت شده مراکان در 45 کیلومتری شمال شرقی شهرستان خوی واقع شده است.
این منطقه با برخورداری از 239 نوع گونه گیاهی، 27 گونه پستاندار، 128 گونه انواع پرندگان و 20 گونه خزندگان یکی از مهمترین مناطق حفاظت شده کشورمان است.
7133/2093**خبرنگار: سعید فرجی**منتشر کننده: صابر چهرقانی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.