۵۰۶ نفر شکارچی متخلف امسال در استان دستگیر و از آنان ۳۳۵ قبضه اسلحه شکاری کشف شده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی گفت: ۵۰۶ نفر شکارچی متخلف امسال در استان دستگیر و از آنان ۳۳۵ قبضه اسلحه شکاری کشف شده است.

به گزارش جماران، مهران نظری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یگان حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی امسال تعداد ۷۱۱ تخلف زیست‌محیطی ثبت کرده که طی آن بیش از ۳۳۸ اسلحه مجاز و ۲۶ اسلحه غیرمجاز از شکارچیان کشف شده است.

وی اظهار کرد: در طی عملیات های سالجاری تعداد پنج هزار و ۳۱۶ قطعه ادوات شکار شامل قایق، تور صیادی و ماهی گیری، الکترو شوکر، تورهای زنده گیری و سایر ادوات از شکارچیان متخلف کشف شده است.

 نظری گفت: نیروهای یگان محیط‌زیست استان از ابتدای سالجاری تاکنون ۹۶۳ قطعه پرنده و ۸۲ مورد پستاندار را از متخلفان به‌صورت زنده کشف و در زیستگاه مناسب رهاسازی کرده اند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی‌ گفت: ۲۹۵ نفر از شکارچیان نیز قبل از هر گونه انجام شکاری توسط یگان حفاظت محیط زیست شناسایی و دستگیر شده اند.

وی افزود: یگان حفاظت محیط‌زیست استان به‌منظور حفاظت اصولی و پیشگیری از شکار یا زنده گیری غیرمجاز پرندگان شکاری نادر ضمن تشدید گشت و کنترل‌ها تمهیدات و اقدامات حفاظتی لازم را به منظور مقابله با شکار پرندگان بکار بسته است.

نظری با بیان اینکه این اداره کل امسال تعداد ۱۵ اکیپ از متخلفین زنده گیر پرندگان شکاری را شناسایی و دستگیر کرده است گفت: سودجویان با بهره گیری از روشهای مختلف حیات وحش را شکار و به استان های همجوار منتقل می کنند که این کاربا هدف فروش یا خروج از کشور برای انتقال به کشور های حوزه خلیج فارس انجام می شود.

وی ادامه داد: یگان حفاظت استان در ماموریت های انجام شده ۲۹ باب کوخِه که توسط شکارچیان برای زنده گیری پرندگان ساخته شده بود را نیز شناسایی و تخریب کرده اند.

نظری اظهار داشت: ۱۹ هزار و ۷۵۸ قطعه از انواع آبزیان شامل کپور،ماهی آزاد، سوف نیز توسط یگان حفاظت محیط‌زیست از متخلفین کشف شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: در خصوص  آمار آتش‌سوزی در  مناطق نیز ۸۷۸ هکتار از مناطق دچار آتش‌سوزی شده که که به کمک گروه‌های واکنش سریع محیط‌بانان و سایر ارگان ها و جوامع محلی و نیروهای مردمی،  آتش‌سوزی‌ها مهار شده است.

وی ادامه داد: از مردم بافرهنگ و دوستدار محیط‌زیست استان درخواست می شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست‌محیطی موضوع را با سامانه تلفن رایگان ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.