یک شکارچی غیرمجاز که اقدام به شکار حیوانات وحشی در قزوین و استان های اطراف می کرد، از سوی ماموران یگان حفاظت این اداره کل شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان قزوین گفت: یک شکارچی غیرمجاز که اقدام به شکار حیوانات وحشی در قزوین و استان های اطراف می کرد، از سوی ماموران یگان حفاظت این اداره کل شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش جماران، مهدی طاهری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت استان قزوین و محیط بانان الموت غربی پس از انجام یک ماموریت چند ساعته و پیگیری گزارش تخلف در زیستگاه های حیات وحش منطقه الموت غربی  موفق به دستگیری این شکارچی غیر مجاز شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین افزود: این شکارچی غیر مجاز با سلاح شکاری گلوله زنی و ادوات شکار و صید قصد شکار داشت.

این مسوول گفت: از این شکارچی متخلف یک قبضه سلاح شکاری گلوله زن، لاشه یک کل وحشی و ادوات شکار کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین اضافه کرد: فعالیت این شکارچی غیرمجاز به قزوین محدود نبود و با همکاری سایر شکارچیان غیرمجاز در استان های همسایه نیز به شکار حیوانات وحشی و اقدامات مجرمانه می پرداخت.

وی اظهار داشت:فرد متخلف علاوه بر این شکار با همدستی تعدادی از متخلفان حرفه ای شکار و صید در مناطق مختلف استان و استان های همجوار مبادرت به شکار حیوانات وحشی شامل آهو، قوچ‌ و میش،کل و بز کرده بود که با جمع آوری ادله و مستندات لازم ضمن تشکیل پرونده، متهمین در سایر استان ها دستگیر شده و جهت برخورد قانونی متناسب با جرم به مراجع قضایی معرفی شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.