۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت راه‌های‌ روستایی بخش خیلفان شهرستان مهاباد اختصاص یافت.

رییس اداره راهداری ‌و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: ۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت راه‌های‌ روستایی بخش خیلفان این شهرستان اختصاص یافت.

به گزارش جماران، محسن خادمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با پیگیری نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی از محل سه درصد درآمد معادن، این اعتبار تخصیص یافته که با استفاده از آن ۴.۵ کیلومتر راه روستایی از مسیر "گرده بردان" به "بیرم" هم‌اکنون در حال آسفالت است.

وی ادامه داد: مسیر قبلی این مسیر از روستای "اوزوندره" تا "گرده بردان" به طول ۸.۵ کیلومتر سال ۱۳۹۶ به بهره‌برداری رسیده بود و هم‌اکنون ادامه این مسیر به طول ۴.۵ کیلومتر در مرحله آسفالت است.

رییس اداره راهداری ‌و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد بیان کرد: به دلیل اینکه مسیر روستای "گرده‌بردان" به "پیرمکائیل" نیز با پنج کیلومتر مسافت در مسیر اصلی قرار ندارد هنوز اقدامی در خصوص آن انجام نشده و تلاش می‌کنیم با همکاری نماینده مردم مهاباد در مجلس و تخصیص اعتبار لازم برای آن از راه آسفالته بهرمنده شود. 

خادمی همچنین با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۰ کیلومتر راه روستایی در قالب طرح ابرار در این شهرستان بهسازی و آسفالت می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر ۵۳ درصد از ۶۲۰ کیلومتر راه روستایی مهاباد آسفالت شده است که با اتمام طرح ابرار این مقدار به ۶۵ تا ۷۰ درصد خواهد رسید.

وی بیان کرد: طرح ابرار برای بازسازی راه‌های روستایی با هدف ساخت و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در کشور و آذربایجان‌غربی است که با اولویت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و تکمیل راه‌های روستایی بالای ۵۰ خانوار بدون راه مناسب، هدف‌گذاری شده است.

مهاباد دارای هزار کیلومتر راه شامل ۲۳۵ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است؛ آذربایجان‌غربی بیش از ۱۲ هزار کیلومتر جاده دارد که از این میزان حدود هشت هزار کیلومتر راه روستایی است و از این میزان نیز نزدیک به سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر آسفالت نیست.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.