نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح راه های روستایی استان قزوین 800 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بخواهیم تمام راه‌های روستایی استان قزوین را اصلاح کنیم به ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

به گزارش جماران، لطف ‌الله سیاهکلی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از راه قزوین، الموت، تنکابن که با حضور وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت با اشاره به مشکلات منطقه الموت، تصریح کرد: برای ورود به منطقه الموت دو راه ورودی وجود دارد، یک ورودی از سمت قسطین لار و مسیر دیگر جاده بهرام آباد به مرکزیت رازمیان است، جاده بهرام‌آباد به شدت فرسوده شده و نیازمند روکش آسفالت است.

وی افزود: جاده بهرام آباد از قزوین تا رازمیان مناسب نیست و چندین بار شاهد رانش زمین و ریزش کوه بودیم به‌طوری‌که افراد و خودروها آسیب می‌بیند، استانداری قزوین ۵۰ میلیارد تومان برای انجام روکش آسفالت راه‌های این منطقه در نظر گرفته و تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر هم از سوی وزارت راه و شهرسازی به این موضوع درخواست ما است.

سیاهکلی بیان کرد: اگر بخواهیم وضعیت جاده‌های روستایی استان را به‌صورت کلی بهبود بخشیم به ۸۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم، اما اگر بخواهیم از وضعیت فلاکت بار نجات پیدا کنیم حداقل صد میلیارد تومان نیاز است.

وی بیان کرد: مشکلات راه صرفاً مختص به الموت نیست بلکه در آبیک و کوهین نیز مشکل داریم، اگر صد میلیارد تومان اختصاص پیدا کند می‌توانیم این حوزه به سامانی برسانیم.

لزوم انسجام مردم، دولت و نمایندگان

فاطمه محمدبیگی دیگر نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک نیز در ادامه این جلسه تصریح کرد: در حال حاضر در استان قزوین ۷۰۰ کیلومتر راه خاکی وجود دارد که ۴۲۰ کیلومتر آن واقع در الموت است و بقیه در طارم و کوهین قرار دارد.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم مشکلات راه‌های روستایی قزوین را حل کنیم به بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان نیاز داریم، یکی دیگر از مشکلات ما نبود تجهیزات و ماشین‌آلات سنگین راهداری است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

محمدبیگی ضمن اشاره به اینکه مثلث مردم، دولت و نمایندگان باید به‌صورت منسجم در کنار یکدیگر کار کنند؛ بیان کرد: اگر تهران را قلب ایران در نظر بگیریم قزوین شاهرگ حیاتی تهران است و به لحاظ پدافندی و امنیتی در بلایای طبیعی و غیرطبیعی استان تهران می‌تواند نقش مهمی ایفا کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.