مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی از صدور 20 هزار و 166 نسخه الکترونیک در این استان خبر داد.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ۷۳۳ موسسه تشخیصی و درمانی استان هم‌اکنون در اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی مشارکت دارند، گفت: این مراکز تاکنون ۲۰ هزار و ۱۶۶ نسخه الکترونیک را صادر کردند.

نادر نانبخش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آمار مراکز مجهز به نسخه نویسی الکترونیکی، افزود: ۵۱۰ مطب، ۱۶۸ داروخانه، ۴۳ آزمایشگاه و ۱۴ مرکز تصویربرداری آذربایجان‌غربی از طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: ۱۸ هزار و ۳۳۳ نسخه توسط مطب‌ها، ۱۲ هزار و ۳۰۴ نسخه توسط داروخانه‌ها، چهار هزار و ۷۳۶ نسخه توسط آزمایشگاه‌ها و یک‌هزار و ۲۹۳ نسخه توسط مراکز تصویربرداری آذربایجان‌غربی به صورت الکترونیک صادر شده است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی اضافه کرد: حدود ‌یک‌هزار و ۲۶۲ موسسه تشخیصی و درمانی خصوصی در آذربایجان‌غربی طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند که باقی مراکز نیز می‌توانند با تامین امکانات سخت‌افزاری به طرح نسخه‌نویسی الکترونیک متصل شوند.

نانبخش با بیان اینکه نسخه‌نویسی الکترونیک این مراکز شامل تجویز دارو، معرفی به مراکز آزمایشگاهی و رادیولوژی است، بیان کرد: در این سامانه به محض وارد کردن شماره ملی فرد بیمه‌شده، مشخصات وی نمایش داده شده و اعتبار دفترچه ارائه شده نیز اعلام می‌شود.

وی اظهار داشت: در این طرح چنانچه دفترچه فرد مراجعه کننده به مراکز درمانی دارای اعتبار باشد، حق ویزیت بیمه‌ای و در صورت نداشتن اعتبار دفترچه، حق ویزیت آزاد از فرد دریافت می‌شود.

وی با اشاره به عمده مزیت و معایب این طرح اظهار داشت: کاهش خطای داروخوانی ناشی از بدخطی پزشک از مزیت‌های این طرح بوده و طولانی شدن فرآیند انتظار مراجعه‌کننده ناشی از نداشتن آموزش و تبحر کافی در داروخانه‌ها و قطعی اینترنت از معایب آن است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی‌ با اشاره به اینکه این طرح در حال حاضر در موسسه‌های خصوصی طرف قرارداد اجرا می‌شود، اعلام کرد: در این طرح فرآیند رسیدگی به نسخه‌ها به طور همزمان توسط سامانه انجام می‌شود و این عمل فرآیند پرداختی به موسسه‌ها را کوتاه‌تر می‌کند.

نانبخش گفت: طرح الکترونیکی کردن دفترچه‌ها با هدف کاهش هزینه‌ها، حذف کاغذ، بهره‌وری بیشتر و خدمات‌رسانی بهتر اجرا می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.