مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: کردستان سرآمد اجرای طرح نسخه الکترونیک در کشور است.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان با بیان اینکه این استان سرآمد استفاده از طرح نسخه الکترونیکی است، گفت: از 400 هزار نسخه الکترونیک امسال در کشور 100 هزار نسخه آن متعلق به کردستان بوده است.

به گزارش جماران، انور اسماعیلی گفت: بر اساس دستورالعمل‌ های کشوری باید تمامی خدماتی که از سوی بیمه سلامت به بیمه شدگان ارائه می ‌شود بر اساس نسخه الکترنیکی که از سوی پزشکان, مراکز درمانی و یا مراکز ارائه خدمات پزشکی صادر می‌ شود, صورت گیرد.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان افزود: در حال حاضر بیمه سلامت در کردستان حق هیچ گونه پرداختی خارج از نسخه‌ های الکترونیک را ندارد و در کشور نیز سرآمد استان‌ هایی است که از طرح نسخه الکترونیک بهره می‌ گیرند.

وی ادامه داد: در حال حاصر 70 درصد مطب ‌های پزشکان طرف قرارداد بیمه سلامت هستند و به همه مراکز ارائه خدمت و درمانی اطلاع داده ایم که از اول اریبهشت اگر نسخ به صورت الکترونیک صادر نشوند، سهم بیمه را بازپرداخت نخواهیم کرد.

اسماعیلی یادآور شد: در حال حاضر کردستان در کل کشور جزو استان ‌های برتر در اجرای نسخه الکترنیک است و از 400 هزار نسخه الکترونیک امسال در کشور 100 هزار نسخه آن متعلق به کردستان بوده است.

وی تأکید کرد: سال گذشته تلاش کردیم دفترچه کاغذی را حذف کنیم و با توجه به اینکه بستر نسخه الکترونیک فراهم بود در این امر نیز موفق بودیم.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: الکترونیکی شدن نسخ باعث می ‌شود که شفافیت مالی مراکز درمانی و ارائه دهنده خدمات پزشکی و درمانی بالا رود و در کنار آن نیز پرداخت سهم بیمه سلامت به این مراکز در حداکثر زمان ممکن انجام می‌ شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مزیت‌های اجرای این طرح‌ ها جلوگیری از سوء استفاده ‌های مالی از بیمه سلامت بود که با اجرای این طرح در کردستان به این هدف رسیدیم.

اسماعیلی یادآور شد: تمام دفترچه‌ های بیمه سلامت به خاطر بیماری کرونا تا پایان خرداد ماه بدون هیچ هزینه ‌ای تمدید شده اند اما از ابتدای تیر ماه اگر فردی بخواهد دفترچه‌ ای دریافت کند باید استحقاق سنجی شود تا مشخص شود در چه دهکی قرار دارد و دهک های اول، دوم و سوم به صورت رایگان خدمت دریافت می ‌کنند و در غیر این صورت باید بابت اخذ دفترچه هزینه ‌ای را پرداخت کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1432524
  • منبع: خبرگزاری مهر
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.