مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی با اشاره به توزیع 85 هزار بسته غذایی بین نیازمندان این استان، گفت: کرونا آسیب جدی به اقشار ضعیف جامعه وارد کرد و باعث شد فشار بیشتری بر نهادهای حمایتی وارد شود.

مدیر کل کمیته امداد آذربایجان‌ غربی با اشاره به توزیع 85 هزار بسته غذایی بین نیازمندان این استان، گفت: تا پایان ماه مبارک رمضان، یک صد هزار بسته معیشتی و غذای گرم به ارزش 25 میلیارد تومان در میان مددجویان و نیازمندان استان توزیع خواهد شد.

به گزارش جماران، عزیز سهندی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توزیع بسته ‌های غذایی تا آخر ماه رمضان ادامه دارد، افزود: هم اکنون 89 هزار و 13 خانواده با جمعیت 183 هزار و 863 نفر تحت حمایت کمیته امداد استان بوده و از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

مدیر کل کمیته امداد آذربایجان‌ غربی با اشاره به راه اندازی طرح اطعام مهدوی همزمان با سراسر کشور در استان اظهارکرد: با کمک و یاری بنیاد مستضعفان 50 هزار بسته کمک مؤمنانه در میان نیازمندان استان آذربایجان غربی توزیع شد.

وی با بیان اینکه در پویش ایران همدل بیش از 36 هزار خانواده در استان آذربایجان غربی شناسایی شده است، گفت: به منظور بهره‌مندی این تعداد مددجو و نیازمند آذربایجان‌غربی از بسته‌ های حمایتی، بیش از 2 میلیارد تومان هزینه شده است.

سهندی با تأکید بر اهتمام در راستای توزیع بسته‌ های معیشتی و اطعام غذای گرم، یادآور شد: تا پایان ماه مبارک رمضان، یک صد هزار بسته معیشتی و غذای گرم به ارزش 25 میلیارد تومان در میان مددجویان و نیازمندان استان توزیع خواهد شد.

وی اظهار داشت: به هر شخص و یا واحدی که یک نفر مددجو را به کار گیرد 50 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت هفت سال پرداخت می‌ شود و تا 2 سال هم از معافیت مالیاتی استفاده می ‌کند.

مدیرکل کمیته امداد  آذربایجان غربی بودجه اشتغال استان را در سال جاری 236 میلیارد تومان با 7300 فرصت شغلی اعلام کرد و گفت: کرونا آسیب جدی به اقشار ضعیف جامعه وارد کرد و باعث شد فشار بیشتری بر نهادهای حمایتی وارد شود.

وی با بیان اینکه از قبل آسیب شیوع کرونا تاکنون 36 هزار خانوار شناسایی و بسته‌های حمایتی در اختیار آنها قرار گرفته، اضافه کرد: مهمترین برنامه هر ساله اطعام بود که امسال به دلیل شیوع کرونا در طول ماه مبارک رمضان طرح اطعام مهدوی به صورت سراسری اجرا شد وهشت میلیارد و 500 میلیون تومان از مسیر امداد به حساب افراد واریز و 85 هزار بسته و غذایی گرم توزیع شد.

سهندی جمعیت تحت پوشش کمیته امداد استان را 188 هزار نفر عنوان کرد و با بیان اینکه این آمار جدا از 36 هزار خانوار آسیب دیده کرونا است؛ خاطرنشان کرد: متأسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی که در جامعه حاکم است فشار بیشتری بر روی نهادهای حمایتی وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1432516
  • منبع: خبرگزاری مهر
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.