پریسا علیلو روز چهارشنبه در جلسه بررسی نحوه اعطای تسهیلات به شرکت‌های تعاونی فعال بانوان آذربایجان غربی افزود: در کل کشور ۳۸ هزار بانوی سرپرست خانوار از این تسهیلات کم بهره در ۱۳ استان استفاده کرده اند که سهم آذربایجان غربی قابل توجه است.

وی بیان کرد: در سطح کشور تفاهم‌نامه جدیدی توسط معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بانک توسعه تعاون و با محوریت تعاونی‌های بانوان منعقد شده که هدف از آن ایجاد اشتغال مولد و درآمدزا و دستیابی به اهداف قانونی مقرر در اسناد فرادستی، قانون برنامه ششم توسعه و سیاست‌های کلی خانواده ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری است.

وی اضافه کرد: در آذربایجان غربی، هفت شرکت تعاونی بانوان زیرمجموعه تعاون روستایی و ۱۸۰ شرکت تعاونی بانوان زیر مجموعه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشغول فعالیت است که باید با استفاده از مفاد این تفاهم نامه در سال جهش تولید شاهد برخورداری این تعاونی‌ها از تسهیلات بانکی . بالندگی و توسعه روز افزون آنها باشیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی ادامه داد: سیاست اصلی دولت، حمایت از توسعه مناطق محروم و اقشار آسیب پذیر با رویکرد توانمندسازی زنان در مناطق روستایی و سکونت‌گاه‌های غیررسمی است که امیدواریم به این مهم در استان دست یابیم.

در این جلسه نحوه اعطای تسهیلات به شرکت‌های تعاونی بانوان بررسی شد و با رایزنی با بانک توسعه تعاون پرداخت اقساط در بازه زمانی حداقل ۳سال و حداکثر ۵ سال با تنفس شش ماهه و همچنین انعقاد تفاهم نامه استانی فی مابین اداره کل امور زنان و خانواده استانداری و بانک توسعه تعاون در راستای حمایت از بانوان آسیب دیده از کرونا و توانمندسازی اقتصادی آنها مورد توافق قرار گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.