غلامرضا بابایی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این پرونده‌ها که ۲۰۹ میلیارد ریال ارزش ریالی آنها برآورد شده جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به مراجع ذیصلاح ارجاع داده شده است.

وی ادامه داد: این تعداد پرونده تخلف از ۲۳ هزار و ۳۹۴ مورد بازرسی واحدهای صنفی، غیرصنفی، تولیدی و حوزه سلامت کشف شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در راستای نظارت بر بازار و سطح عرضه اقلام بهداشتی، مواد ضدعفونی کننده ، الکل طبی، ماسک، دستکش و ژل ضدعفونی کننده تاکنون ۲ هزار و ۶۶۵ مورد بازرسی انجام شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان‌غربی گفت: از این تعداد بازرسی ۱۴۱ فقره پرونده تخلف به ارزش چهار میلیارد و ۷۱۱ میلیون ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی استان جهت رسیدگی و صدور حکم نهایی ارجاع شده است.

بابایی اظهار داشت: همچنین تاکنون ۴۶۲ فقره گزارش مردمی از طریق سامانه شبانه‌روزی ۱۲۴ ستاد خبری سازمان از سوی مردم به سازمان رسیده که از این تعداد ۱۹۰ مورد متخلف، ۱۸۲ فقره غیرمتخلف و ۹۰ مورد نیز در دست بررسی است.

وی ادامه داد: طی بازه زمانی یاد شده در راستای نظارت عملکرد دریافت‌کنندگان ارز دولتی نیز یک فقره پرونده تخلف عدم اجرای تعهدات ارزی به ارزش ۱۶۸ میلیارد و ۷۳۴ میلیون ریال تشکیل و به مراجع ذیصلاح ارجاع شد.

رسیدگی به قیمت‌ها و بازرسی از واحدهای صنفی در طول سال از وظایف سازمان صنعت، معدن و تعزیرات حکومتی است.چهار درصد از واحدهای صنفی کشور در این استان قرار دارد؛ بخش اصناف بزرگترین بخش اقتصادی آذربایجان‌غربی است که صدها هزار خانو

۱۰۳ هزار و ۳۹۱ واحد دارای پروانه در این استان فعالیت می‌کند که از این تعداد ۲۰ هزار و ۵۶۷ مورد در بخش تولید، ۴۹ هزار و ۹۷۱ واحد در بخش توزیع، ۱۳ هزار و ۶۴۹ واحد در بخش خدمات و ۱۹ هزار و ۱۹۷ واحد نیز در بخش خدمات فنی فعالیت می‌کنند، این تعداد واحد پروانه‌دار در قالب ۱۷ اتاق اصناف و ۲۳۵ اتحادیه صنفی فعالیت می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.