انور امینی‌خواه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این میزان سوخت تخصیص یافته بخش کشاورزی براساس سطح زمین زیرکشت و تعداد ادوات کشاورزی هر ساله سهمیه‌بندی و در اختیار کشاورزان و بهره‌برداران قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این میزان سوخت جهت فعالیت‌های متنوع کشاورزی از جمله کاشت، داشت و برداشت محصولات مصرف می‌شود، افزود: ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر سوخت در این راستا برای شهرستان اختصاص یافته که از این مقدار سه میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر اختصاص یافته و از طریق فروشندگی‌های روستایی توزیع شده است.

وی اضافه کرد: مابقی این سهمیه نیز در آینده توزیع و در اختیار بهره‌برداران کشاورزی این شهرستان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: کشاورزان برای دریافت سوخت موردنیاز ادوات خود به نرخ دولتی به نزدیک‌ترین فروشگاه تعاونی روستایی محل زندگی خود همراه با سند مالکیت دستگاه مورد نظر خود مراجعه کنند.

مدیر جهاد کشاورزی بوکان اضافه کرد: مابقی سوخت باقی مانده شهرستان با توجه به امکانات فروشگاه‌های سوخت روستایی به تدریج وارد شهرستان و در اختیار بهره‌برداران بخش کشاورزی قرار می‌گیرد.

امینی‌خواه، با اشاره به اینکه سهمیه سوخت ادوات کشاورزی برابر سال قبل است، افزود: در سال جاری سوخت مورد نیاز این ادوات به صورت هر سه ماه یکبار با نرخ دولتی توزیع می‌شود و در زمینه تأمین سوخت نیز خوشبختانه مشکلی وجود ندارد.

وی اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تاکنون برای پنج هزار و ۳۰۰ دستگاه ادوات کشاورزی تاییدیه نهایی سوخت صادر شده است که از این تعداد چهار هزار و ۹۵۰ دستگاه تراکتور و مابقی دروگر هستند.

وی ادامه داد: برای هر دستگاه تراکتور سبک کمتر از ۴۵ اسب بخار، ۶۰۰ لیتر، برای هر تراکتور سبک زارعی ۴۵ تا ۶۰ اسب بخار، ۸۰۰ ، برای هر تراکتور متوسط زراعی ۶۰ تا ۹۰ اسب بخار، هزار و ۲۰۰، برای هر تراکتور نیمه‌سنگین زراعی ۹۰ تا ۱۲۰ اسب بخار، هزار و ۸۰۰ لیتر، هر تراکتور سنگین ۱۲۰ اسب بخار به بالا، ۲ هزار و ۲۰۰ و برای هر دستگاه دروگر علوفه نیز ۶۰۰ لیتر سوخت تخصیص یافته است.

در بوکان پنج هزار و ۷۲۰ دستگاه تراکتور، دروگر، تیلر و کمباین وجود دارد که پنج هزار و ۳۰ دستگاه آن تراکتور و مابقی کمباین هستند؛ علاوه بر این در این شهرستان ۲۷۰ دروگر و تیلر و ۱۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه دنباله‌بند تراکتور نیز وجود دارد.

بوکان با داشتن ۱۱۰ هزار هکتار زمین زراعی قطب مهم و نخست تولید گندم در آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.