ماموستا سیدمصطفی خاتمی روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کمک به اقشار آسیب‌دیده از بیماری کرونا در نقاط مختلف کشور به ویژه مناطق محروم و کمتر توسعه یافته فرصتی بی‌نظیر و یک امتحان بزرگ خودسازی است تا در ماه سخاوت و مهمانی خدا با همدلی و عدالت گام موثری در بهبود وضعیت معیشتی هموطنان نیازمند برداشته شود.

وی اضافه کرد: طی این مدت بالغ بر پنج میلیارد ریال، توسط خیّران سلامت جهت تجهیز بیمارستان صحرایی و امور و نیازهای پیشگیری از کرونا هزینه شده‌ است و تعداد کثیری از صاحبان مراکز تجاری و خانه‌های مسکونی، اجاره‌بهای خود را بخشیده اند.

وی با بیان‌اینکه در ماه مبارک رمضان بسته‌های معیشتی از سوی فرمانداری، سپاه و ادارات بین نیازمندان توزیع شده است، افزود: موسسه خیّران امین نیز در این شهرستان اقدام به توزیع بسته‌های غذایی بین نیازمندان کرده و به همت یکی از خیّران این شهرستان نیز ، کارت‌های هدیه به ارزش یک میلیارد ریال بین نیازمندان توزیع شده است.

امام جمعه اشنویه با بیان اینکه روند توزیع بسته‌های غذایی بین نیازمندان همچنان ادامه دارد، افزود: در همین راستا نیازمندان توسط پایگاه‌ها در محلات مختلف شهرستان و با برنامه‌ریزی کامل شناسایی و سازماندهی شده‌اند تا این کمک‌ها به دست آنها رسانده شود.

ماموستا خاتمی گفت: با هدف رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر بیماری کرونا در این شهرستان، مقرر شده است که جشن گلریزان ویژه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومان مالی به صورت غیرحضوری برگزار شود.

وی ادامه داد: از طریق فضای مجازی و کانال‌های تلگرامی در خصوص جشن گلریزان امسال اطلاع رسانی شده و ۲ جلسه با دعوت از خیّران به صورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز در این زمینه برگزار شده ‌است که امیدواریم امسال نیز جشن گلریزان گلباران شده و زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مستحق فراهم شود.

وی در خصوص برگزاری شب‌های قدر در مساجد اشنویه نیز بیان کرد: اولویت برگزاری این مراسم بنابه تدابیر اتخاذ شده در فضاهای باز و با رعایت فاصله حداقل ۱.۵ متر است که به مساجد شهرستان ابلاغ شده است و در صورت موافقت هیات امنا و رعایت آن از سوی نمازگزاران، برگزار می‌شود.

ماموستا خاتمی ادامه داد: مدت زمان برگزاری مراسم شب‌های قدر حداکثر ۲ ساعت تعیین شده است و ساعت شروع این مراسم توسط هیات امنای مساجد مشخص خواهد شد و افراد شرکت‌کننده باید ماسک، دستکش، سجاده، قرآن و وسایل شخصی را به همراه خود داشته باشند.

نیکوکاران و خیّران شهرستان اشنویه در جشن گلریزان ماه مبارک رمضان سال گذشته، ۹۰۰ میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کمک کرده بودند.

اشنویه بیش از ۷۴ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.