سیدکامل حسینی روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این محموله از مدتی پیش توسط ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تحت نظر بود که شب گذشته با همکاری گروهان احتیاط هنگ مرزی این شهرستان در مسیر «دشت کپران» توقیف شد.

وی ارزش ریالی این محموله را یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این کامیون به پارکینگ منتقل و ۲ نفر در این رابطه دستگیر و با تشکیل پرونده، تحویل مراجع قضایی این شهرستان شدند.

وی بیان کرد: حمل و بارگیری هر نوع چوب بدون مجوزهای لازم، قاچاق محسوب شده و علاوه بر صاحب محموله با راننده کامیون نیز به عنوان متخلف، برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
 
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت تاکید کرد: نیروهای حفاظت این اداره با برقراری گشت‌های شبانه‌روزی در هر زمانی با پدیده شوم قاچاق چوب برخورد قانونی خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، سردشت با ۹۰ هزار هکتار جنگل و ۳۰ هزار هکتار مرتع بیشترین جنگل های آذربایجان غربی را دارد؛ جنگل های این شهرستان جزء جنگل های زاگرس شمالی است که در طول بیش از ۵۰ هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی های اکوتوریستی و ارزش های زندگی دارای اهمیت زیادی است.

این شهرستان دارای ۱۵۰ هزار هکتار مساحت است؛ در سطح این شهرستان همچنین یک منطقه حفاظت شده به مساحت ۱۱ هزار هکتار وجود دارد که در منطقه میرآباد سردشت قرار دارد که 
مهم‌ترین گونه‌های درختان آن شامل بلوط ایرانی، بنه، بادام وحشی، گلابی وحشی و سرو کوهی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.