اتابک جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به رهاسازی آب از سد شهرچایی به سمت دریاچه ارومیه طی دو روز گذشته افزود: بر اساس آخرین پایش ها تراز آبی دریاچه ارومیه ۱۲۷۱ متر و ۹۰ سانتی متر از سطح آب‌های آزاد است که نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۳ سانتیمتر افزایش دارد.

وی با بیان اینکه پهنه آبی دریاچه ارومیه نیز با ۲۱ کیلومتر افزایش به ۳ هزار و ۲۳۹ کیلومتر مربع افزایش یافته است ادامه داد: در حال حاضر حجم آب دریاچه ارومیه نیز پنج میلیارد و ۲۵ میلیون متر مکعب است که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته، ۹ میلیون متر مکعب افزایش دارد.

جعفری اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون از سدهای شهید کاظمی بوکان، مهاباد، شهرچای، حسنلو، دریک و ساروق در حدود ۱۲۰۶ میلیون متر مکعب آب به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: در راستای اجرای مصوبات ستاد احیا دریاچه ارومیه و برنامه‌های ابلاغی از سوی شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران در خصوص احیا دریاچه ارومیه و جهت تأمین بخشی از نیاز زیست محیطی دریاچه ارومیه عملیات رهاسازی آب از سد مخزنی شهر جایی به سمت دریاچه ارومیه از روز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه با دبی ۱۶ مترمکعب بر ثانیه آغاز شده است.

وی افزود: جهت پیشگیری از بروز حوادث احتمالی به واسطه رهاسازی و تشدید جریان آب در مسیر رودخانه شهرچای از عموم مردم و ساکنان محلی درخواست می‌شود در زمان رهاسازی و پس از آن نزدیک شدن به حریم و بستر رودخانه خودداری و موارد ایمنی را رعایت کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.