اسماعیل فرحناک روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقلام بهداشتی به همت شبکه بهداشت و درمان و کانون بسیج جامعه پزشکی این شهرستان در قالب طرح شهید رهنمون در راستای کنترل و آموزش مقابله با انتشار ویروس کرونا در ۲ روستای «محمود آباد علیا» و «چراغ ابدال» واقع در بخش مرکزی این شهرستان توزیع شد.

وی ادامه داد: روستاییان در این طرح علاوه بر تحویل پیک‌های بهداشتی شامل ماسک و دستکش آموزش لازم را برای جلوگیری از انتقال ویروس فراگرفتند.

وی با بیان اینکه این اولین مرحله طرح شهید رهنمون در سال جاری است، اضافه کرد: در قالب همین طرح هر ماه چهار روستای کم‌برخوردار شاهین‌دژ از این خدمات برخوردار شده و در مجموع ۲۴ روستای این شهرستان در دستور کار اهدای اقلام بهداشتی و آموزش رایگان نحوه مقابله با بیماری کرونا قرار دارند.

مسوول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ اظهار داشت: در همین راستا یک‌هزار و ۸۰۰ بنر آموزشی با محتوای نحوه فاصله‌گذاری هوشمند توسط کارشناسان مرکز بهداشت در سطح شهر توزیع شده است.

«فرحناک»، با بیان اینکه خطر ابتلا به بیماری کرونا هنوز در کمین شهروندان است، گفت: راه اصلی مقابله با ویروس کرونا، شناسایی بیماران، جداسازی آنها و جلوگیری از شیوع بیماری است و در مرحله بعد قطع زنجیره انتقال ویروس از طریق به حداقل رساندن سطح تماس مردم با یکدیگر مورد تاکید است.

ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به روستاهای محروم یکی از تاثیرگذارترین طرح‌های محرومیت‌زدایی و کمک به مردم بی‌بضاعت است که هرساله در ایام و مناسبت‌های مختلف اجرا می‌شود.

شاهین‌دژ با ۹۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.